רשת שופרסל יוצאת לדרך חדשה. דירקטוריון שופרסל ( 1,176 ) אישר אתמול תוכנית עסקית חדשה לחברה "שמטרתה יצירת תשתית מסחרית ותפעולית לצמיחה לשנים הבאות, חיזוק כושר התחרות, שיפור הצעת הערך ללקוח ובכלל זה הוזלת סל הקניה ושיפור השירות". כך דיווחה הבוקר החברה לבורסה.
בהתאם להערכת הנהלת שופרסל, יישום התוכנית העסקית יהיה כרוך ברישום הוצאות חד פעמיות בהיקף של כ-200 מיליון שקל לפני מסים (כ-150 מיליון שקל נטו לאחר ייחוס מסים), אשר עיקרן יירשם בדוחות הכספיים של החברה לרבעון השני של שנת 2014 וצפוי להשפיע לרעה על התוצאות הכספיות של החברה ברבעונים הקרובים.
התוכנית כוללת:
■ הורדת מחירים רוחבית בפורמטים "שופרסל דיל", "שופרסל שלי", ו"שופרסל אקספרס" והמשך הורדת מחירים בפורמט "יש".
■ צמצום פערי המחירים בין קבוצת הסניפים השכונתיים ("שופרסל שלי" ו-"שופרסל אקספרס") לבין קבוצת סניפי הדיסקאונט ("שופרסל דיל" ו- "יש").
■ הרחבה וחיזוק של המותג הפרטי.
■ הנפקת "תו זהב" חדש, אחיד, לשימוש בחנויות תחת המותג "שופרסל", ללא הפחתות מהערך הנקוב המצוין בתו ובמקביל הפחתת שיעור ההנחה לרכישת התו, וכן הפחתת ההנחות למועדוני הלקוחות, מהלכים שיתרמו להורדת מחירי המוצרים לכלל ציבור הלקוחות.
■ האצת פיתוח הפלטפורמות הדיגיטליות של החברה.
■ בחינת פיתוח וקידום פעילויות חדשות/משלימות לתחומי הפעילות הקיימים של החברה.
■ התייעלות, בין היתר, באמצעות סגירה מדורגת של כ-15 סניפים בשטח כולל של כ- 40,000 מ"ר, הקטנת סניפים בשטח כולל של כ-25,000 מ"ר, חסכון בהוצאות בסניפים, בשרשרת האספקה ובמטה החברה, ותוכנית פרישה מרצון.
במקביל, מציינים בשופרסל ממשיכה החברה בתכניתה לפעול לפתיחת סניפים חדשים בקצב פתיחה מתוכנן של כ-15,000 מ"ר בשנה.
תכנית חדשה בשופרסל: תוריד מחירים
קובי ישעיהו
26.6.2014 / 8:36