חברת סלקום ( 12.06 +0.84% ) ( 4,181 ) בניהולו של ניר שטרן דיווחה היום (ב') על התוצאות הכספיות לרבעון השני של 2014, מהן עולה כי החברה הרוויחה 79 מיליון שקל, עלייה של כ-18% לעומת הרבעון המקביל ב-2013 וירידה של 30% לעומת הרבעון הקודם.
הכנסות סלקום הסתכמו ברבעון ב-1.16 מיליארד שקל, ירידה של כ-7% לעומת הרבעון המקביל ב-2013 ועלייה של כ-3% לעומת הרבעון הראשון השנה. ההכנסות משירותים ירדו ב-8.5% ל-924 מיליון שקל; ההכנסות מציוד עלו ב-4% ל-235 מיליון שקל.
דירקטוריון החברה החליט לא לחלק דיבידנד בגין הרבעון השני של 2014, לאור המשך התחרות המוגברת בשוק והשפעתה השלילית על הכנסות החברה ועל מנת להמשיך ולחזק את מאזן החברה.
סלקום איבדה ברבעון השני 20,000 מנויי סלולר ומצבת המנויים שלה נכון לסוף הרבעון - 3.029 מיליון, לעומת 3.049 מיליון ברבעון הראשון של השנה. לעומת הרבעון המקביל ב-2013 סלקום איבדה 122 אלף מנויי סלולר (מ-3.151 מיליון). שיעור הנטישה ברבעון השני עמד על 11.1%, בדומה לרבעון הקודם ולעומת 9% ברבעון המקביל.
ההכנסה הממוצעת למנויי סלולר עמדה ברבעון השני על 75.4 שקל בחודש, ירידה מ-74.7 שקל ברבעון הקודם ומ-79.7 שקל ברבעון המקביל ב-2013.
החברה השלימה מהלך של פרישה מרצון במסגרתו פרשו כ-380 עובדים, בעלות חד-פעמית של 39 מיליון שקל. לדברי החברה, החיסכון בהוצאות השכר יבוא לידי ביטוי כבר ברבעון השלישי השנה.
סלקום רשמה גידול של 4.6% בתזרים המזומנים הפנוי לעומת הרבעון המקביל לסך של 361 מיליון שקל, ירידה קלה לעומת 366 מיליון שקל ברבעון הקודם.
ה-EBITDA של סלקום ברבעון השני הסתכם ב-314 מיליון שקל, ירידה של כ-8% לעומת הרבעון הקודם וכן לעומת אשתקד. בנטרול השפעות חד פעמיות החברה מוסרת כי ה-EBITDA הסתכם ב-331 מיליון שקל. הרווח התפעולי הסתכם ב-156 מיליון שקל, ירידה של כ-8%. לדברי החברה, בנטרול השפעות חד פעמיות הסתכם הרווח התפעולי ב-173 מיליון שקל, גידול של 2.4% לעומת הרבעון המקביל.
ניר שטרן, מנכ"ל סלקום: "החברה ממשיכה להציג תוצאות טובות שבאות לידי ביטוי בשמירה על EBITDA דומה לרבעון הקודם בניטרול השפעות חד פעמיות. רבעון זה מאופיין גם במיקוד בהגדלת מכירת ציוד קצה, לרבות טאבלטים, והחברה מציגה גידול של 15.8% בהכנסות ציוד קצה בהשוואה לרבעון הקודם.
"לצד המשך הפעילות השוטפת, אנו נמצאים בעיצומן של הכנות נרחבות לקראת השקת שירותי הטלוויזיה על גבי האינטרנט, כך שיהוו חלופה אטרקטיבית לשירותי הטלוויזיה המסורתיים בכבלים או בלוויין. החברה התקשרה בהסכמים לרכש ציוד, תוכן ושירותים נלווים ונערכת בגזרות השירות, המכירות והתפעול לקראת השקה זו".
סלקום הרוויחה 79 מיליון שקל; לא תחלק דיבידנד
יוסי ניסן
11.8.2014 / 10:04