תמונה אחת שווה לפעמים כמה מאות מילים. חברת הסטארט-אפ הישראלית כרומטיס נמכרה בשנת 2000 תמורת 4.8 מיליארד דולר, באחד האקזיטים המרשימים (ובדיעבד, המנופחים) של ההיי-טק הישראלי. העסקה ההיא זכורה בעיקר בזכות צילום אחד שבו קבוצה של צעירים חוגגת על חוף הים את ההישג.
הסיפור של כרומטיס ושל חברות נוספות הפך בקרב דור שלם למשאת-נפש. אלפי צעירים ניסו למצוא רעיון מקורי שיוביל אותם להתעשרות מהירה, פחות או יותר. בועת הדוט.קום התנפצה מאז ברעש מהדהד וגם החלומות התעדכנו.
סקר שערכה מכללת ההיי-טק ג'ון ברייס מגלה שרק 18% מהסטודנטים יבחרו לעבוד בסטארט-אפ, בעוד שכמעט מחצית מהסטודנטים (49%) יעדיפו לעבוד בחברות גדולות ומבוססות. ליתר הנשאלים (33%) לא היתה העדפה מובהקת. הסקר נערך לכבוד "שבוע אורקל 2014", אירוע לימודי של קהילת ה-IT בישראל.
הסקר בחן פרמטרים נוספים שמשפיעים על בחירת מקום העבודה בקרב יותר מ-200 סטודנטים בני 20 עד 35. הפרמטר החשוב ביותר ברשימה, באופן צפוי למדי, הוא השכר. הנשים שהשתתפו בסקר התייחסו גם למשתנים נוספים כגון הקירבה למקום המגורים והגמישות בשעות העבודה.
49% מהסטודנטים: לא רוצים אקזיט
עידן רבי
26.8.2014 / 9:47