המשבר בין המדינה לדואר ישראל הגיע רשמית לסיומו. במסיבת עיתונאים שכינסו שר התקשורת גלעד ארדן ויו"ר ההסתדרות אבי ניסנקורן מציגים את עקרונות הסכם ההבראה לחברת דואר ישראל. ההסכם הוא בגדר של הסכם עקרונות שלאחריו יימשך המשא ומתן לאחר שיתקבל אישור מבית המשפט.
בעקבות זאת, יו"ר ההסתדרות ניסנקורן הורה להפסיק לאלתר את כל העיצומים בדואר ובשירות המדינה ואמר: "היום הוא יום של ניצחון לצדק החברתי. הצלנו את חברת הדואר והצלחנו למנוע את פיטוריהם של עובדים מסורים. הדרך שעברנו בשבועות האחרונים היא חלק ממאבק עקרוני שמנהלת ההסתדרות על החזרת כבודם האנושי של העובדים בישראל. עובדים הם לא חלקי חילוף. לא רק מנענו היום את פירוקה של חברת הדואר אלא דאגנו גם להסכמות המעגנות את שיפור השירות לאזרחים. הוכחנו כי תכנית הבראה טובה היא תכנית שאפשר להשיג אותה רק בדרך אחת - דרך של הסכמה עם העובדים ועם ההסתדרות".
על פי ההסכם החדש, יורחבו שעות הפעילות בסניפי הדואר ומספר פעמים בשבוע הסניפים יהיו פתוחים עד השעה 20:00 בערב. זמן ההמתנה הממוצע בסניפים יעמוד על 10 דקות (במדידה יומית לסניף). בנוסף, חברת הדואר תציב מכונות אוטומטיות לחלוקת דברי דואר בסניפים. גם דואר דחוף שאמור להגיע תוך 24 שעות יקודם.
המדינה וההסתדרות הסכימו על הקצאה של עד 20% ממניות הדואר למשקיע פרטי ולאחר מכן לערוך הנפקה בשיעור של לא יותר מ-40%. שיעור החזקות המדינה בדואר לא יפחת מ-60%.
כן סוכם, על שיפור בדרך עבודת הדוורים במטרה להגדיל את יעילות עבודתם ולהרחיב את דברי הדואר הנמסרים בבתים - הדוורים יחלקו דברי דואר רשומים במשקל של עד קילו, דברי דואר עד קילו למגזר העסקי ודברי דואר עד חצי קילו למגזר הפרטי.
שיעור מסירת דברי הדואר הרשום המחולק על ידי הדוורים בבתים יעמוד על 90% מסך כל דברי הדואר הרשומים המיועדים לחלוקה - מה שיסייע בהפחתת מספר הביקורים בסניפים ויוריד את העומס מהסניפים.
עוד הוסכם, על שימוש ברשתות שיווק חיצוניות למתן שירותי אשנב ולמסירה וקבלה של דואר - חנות בתוך חנות (shop in shop). במסגרת ההסכם יופרד בנק הדואר מהסניפים, ויינקטו צעדים להפיכתו לשחקן תחרותי בשוק.
ארדן: שיפור השירות לצרכנים
שר התקשורת גלעד ארדן אמר במסיבת העיתונאים, כי "אני מברך על ההסכם שהושג ועל הרצון הטוב שגילו כל הצדדים המעורבים. לאורך כל הדרך, השרות שהצרכנים יזכו לקבל ניצב לנגד עיני ואני חושב שבהסכם אליו הגענו ישנם הישגים משמעותיים שיקצרו את התורים, יקצרו את זמני ההמתנה ויעמידו סטנדרטים חדשים של שירות בחברת דואר ישראל. אני מקווה שהיום אנו יוצאים לדרך חדשה ושהצלחנו למצוא את האיזון הנכון, להבטיח את שיפור השרות לציבור לצד יישום ההתייעלות הנדרשת לחברה".
עוד לדבריו השר ארדן, "ההסתדרות הכירה בכך שאי אפשר להמשיך באותה צורת עבודה וגם אם נעשו מאמצים כבדים, לא תמיד התאפשרו התאמות וההסתדרות גילתה אחריות. השגנו הסכם מצוין. גם בעלי האג"ח ייצאו מרוצים שמבטיחים את החזר החוב שלהם. אם אזרחים ימשיכו להמתין בסניפים לא עשינו שום דבר".
"משרד התקשורת קיבל מדי יום תלונות מראשי ערים ואזרחים על השרות הלקוי בסניפי הדואר ברחבי הארץ", אמר ארדן, "בתחום זמני ההמתנה הארוכים, מצבם הפיזי של חלק מהסניפים, העומס שקיים והזמן שהציבור נאלץ להמתין כדי לבצע פעולות פשוטות ולגיטימיות".
ארדן הוסיף: "כולנו יודעים כי דואר ישראל נמצא על סף קריסה כלכלית - המצב הפיננסי של הדואר בכי רע. מדובר בהזנחה של שנים ושל שינויים בצריכת הדואר והרגלי השימוש.
הירידה המתמשכת בפעילות הדואר והירידה במשלוח מכתבים מחייבת את הדואר להמציא את עצמו מחדש. לשם כך, נדרשה מהפכה שירותית ומהפכה ניהולית. השקענו רבות לשם מציאת הפתרונות והחלופות שיצילו את דואר ישראל. יש לו עדייןתפקיד חשוב אבל הוא נדרש לעשות התאמות למציאות הכלכלית ולאתגרים המסחריים עימם הוא נדרש להתמודד".