הנסיעה היומית לעבודה הופכת ליקרה יותר בעקבות העלייה המתמשכת במחירי הדלק. מכון חשב, הבודק עלויות כלכליות של תחבורה, פירסם היום את עלויות הנסיעה לתל אביב ברכב פרטי מערים שונות.
אם אתם גרים קרוב לעיר, ברמת השרון למשל, תשלמו 381 שקל מדי חודש על הדלק בלבד. אם אתם גרים מעט צפונה מכך, בכפר סבא או רעננה, יעלו הנסיעות 680 שקל בחודש. נסיעה יומית ממודיעין תעלה 952 שקל, מראשון לציון - 544 שקל ומגדרה - 1,088 שקל.
עוד עולה מן הנתונים כי עלות הדלק בנסיעה יומית מירושלים היא 1,904 שקל, ומחיפה - 2,584 שקל. הוצאות אלה חושבו לפי צריכת הדלק של מכונית משפחתית עם מנוע בנפח 1.6 ליטר. הנסיעה לתל אביב אינה בשעות הפקקים והעלויות לא כוללות חניה והוצאות בלאי ותחזוקה לרכב. אם הוצאות אלה נכנסות למשוואה, הסכום החודשי עולה במידה ניכרת. נסיעה מחדרה לתל-אביב, למשל, עולה 1,496 שקל בחישוב הוצאות הדלק בלבד, אך בשילוב ההוצאות המשתנות, יהיה המחיר 2,292 שקל.
לנדאו מתמקד בחברות הדלק
שר התשתיות עוזי לנדאו הינחה הבוקר את ראש מינהל הדלק במשרדו, חן בר-יוסף, להגיש את טיוטת מסקנות הוועדה לבחינת מרווח השיווק של הדלק בישראל בתוך שבועיים.
מחיר הדלק הדלק מחושב על ידי כמה גורמים, כאשר אחד מהם הוא מרווח השיווק, המהווה כ-10% ממחיר הדלק הכולל לצרכן. מטרת הוועדה היא לבדוק את מרווח השינוי והאם יש צורך לשנותו.
השבוע עלה הדלק למחיר של 95 אוקטן ל-7.26 שקל - עלייה של 12 אגורות לליטר ועלייה של 1.68% לעומת מחירי ינואר. עמלת תדלוק בידי מתדלק תיוותר 13 אגורות לליטר.
במשרד התשתיות ציינו כי מחיר הבנזין בעולם עלה ב-1.39% (סנט יחיד לליטר) וכי שער החליפין מול הדולר עלה ב-2.9%. כך, עלה מחיר הבנזין הבינ"ל בתוספת מע"מ ב-12 אגורות לליטר. מרווח השיווק (10% מהמחיר) לא השתנה וכך גם הבלו - המס המוטל על הדלק - אחרי שבינואר הוא עלה ב-20 אגורות לליטר.
המסים על הדלק (בלו ומע"מ) מהווים 57% ממחירו, הוצאות השיווק של החברות הן 10% נוספים ומחיר הבנזין עצמו הוא רק 32% מהמחיר לצרכן.