וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רבעון קשה לאל על: הפסידה 150 מיליון שקל

ערן אזרן

25.5.2011 / 10:33

מדו"ח הכנסות הרבעון הראשון שפרסמה חברת אל על עולה כי החברה הפסידה 42.9 מיליון דולר. הכנסות החברה אמנם גדלו במעט אך כך גם ההפסד התפעולי

חברת התעופה הישראלית אל על הפסידה במהלך הרבעון הראשון 42.9 מיליון דולר (150 מיליון שקל), כך עולה מהדו"חות שפרסמה החברה הבוקר. ההפסד התפעולי גדל ב-264% לכ- 53 מיליון דולר (187 מיליון שקל), בהשוואה להפסד תפעולי של 14.7 מיליון דולר בשנה הקודמת.

הכנסות אל על ברבעון הסתכמו ב-425.2 מיליון דולר, לעומת 423.2 מיליון דולר ברבעון המקביל אשתקד. ההכנסות מנוסעים קטנו בכ-4%. ההכנסות מהובלת מטענים גדלו ב- 32%, והסתכמו ב-58.1 מיליון דולר בהשוואה ל-43.9 מיליון דולר ברבעון המקביל אשתקד.

הוצאות ההפעלה של החברה ברבעון הנוכחי הסתכמו ב-403.4 מיליון דולר לעומת 363.6 מיליון דולר ברבעון המקביל אשתקד - גידול של כ- 11%, שנבע בעיקר מהעלייה החדה במחירי הדלק (הוצאות על דלק 147 מיליוני דולרים ברבעון זה מול 129 מיליוני דולרים אשתקד) , ומהערכות החברה לפעילות מוגברת בעונת השיא.

תזרים המזומנים מפעילות שוטפת של החברה הסתכם ב-56.7 מיליון דולר, לעומת תזרים מפעילות שוטפת בסך של 53.9 מיליון דולר ברבעון המקביל אשתקד. יתרות המזומנים, שווי המזומנים ופיקדונות לזמן קצר של הקבוצה הסתכמו לסך של 182.3 מיליון דולר. החברה מציינת בהודעה כי השקיעה במהלך הרבעון 37 מיליון דולר ברכישת מטוס 747-400, וכן השקיעה מקדמות על חשבון עסקת 737-900. כמו כן, פרעה החברה הלוואות לזמן ארוך בסך של כ- 13 מיליון דולר.

"תוצאות הרבעון, בדגש על ההוצאות, הושפעו ממספר פרמטרים - ובראשם עליית מחיר השוק הממוצע של הדס"ל, שטיפס בכ-39% לעומת הרבעון הראשון של 2010. כמו כן נפגעה רווחיות הרבעון כתוצאה משחיקת שער החליפין של הדולר. עיתוי חג הפסח, שחל השנה ברבעון השני ולא ברבעון הראשון השפיע גם הוא, וכן ההתגברות המשמעותית בתחרות (עלייה של 14% בקיבולת של החברות הזרות)", הסביר מנכ"ל אל על, אליעזר שקדי.

"אנו פועלים כיום בתכליתיות כדי להתאים את מצב החברה לנסיבות העסקיות בארץ ובעולם, ובמסגרת זו אנו מיישמים תכנית לצמצום ההוצאות, לרבות הקטנת צי המטוסים צרכני הדלק הבזבזניים והגברת החדשנות הטכנולוגית שברשותנו. במקביל אנו נוקטים בצעדים לעידוד המצוינות ושיפור המכירות בארץ ובעולם, שמטרתם להגדיל את הכנסות החברה בהמשך השנה, תוך התמודדות מול התחרות המחריפה בשוק".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully