וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הכנסות שופרסל עלו ב-12.6% לכ-3 מיליארד שקלים

ליאור זנו

16.8.2011 / 10:23

שופרסל דיווחה על גידול של 16.4% ברווח התפעולי ל-149 מיליון שקלים. הרווח הגולמי עלה ב-9.3% ל-809 מיליון שקלים, אולם הרווח הנקי רשם ירידה

רשת הקמעונאות שופרסל, מקבוצת אי.די.בי שבשליטת נוחי דנקנר, פירסמה הבוקר את דו"חותיה הכספיים לרבעון השני של 2011. ברבעון השני של השנה הנוכחית חל חג הפסח, החזק מבחינה עונתית, כאשר ב-2010 הוא חל ברבעון הראשון, ולכך השפעה חיובית על דו"חות החברה - ההפוכה מההשפעה על דו"חות הרבעון הקודם.

נכון לסוף יוני מפעילה שופרסל 255 סניפים ברחבי הארץ לעומת 248 סניפים שהפעילה בסוף 2010. מכירות הרשת עלו ב-12.5% לעומת הרבעון המקביל והסתכמו ב-3 מיליארד שקל ובנטרול השפעות חג הפסח מדובר על עלייה של 6.5% שהחברה מסבירה בפתיחת סניפים חדשים. בהקשר זה, נתון חשוב הוא מכירות בחנויות זהות, שעלו ברבעון בנטרול חג הפסח ב-3.6%. במהלך הרבעון השני של 2011 מכרה שופרסל ב-5,235 שקל לכל מטר רבוע בחנויותיה - גידול של 1.7% לעומת המכירות ברבעון המקביל, בנטרול השעות בפסח.

שולי הרווח הגולמי במגזר הקמעונאות (שמשמעו אחוז הרווח הגולמי מתוך כל מכירות הרשת) עמד על 26.8%, ירידה קלה לעומת שולי רווח ברבעון המקביל של 27.6%. הירידה נבעה ממבצעים שמאפיינים את חג הפסח. הרווח התפעולי של החברה הסתכם ב-149 מיליון שקל - גידול של 16% לעומת הרבעון השני של 2010.

ירידה ברווח הנקי

למרות הגידול בשורות העליונות, רשמה שופרסל ירידה של 24% בשורה התחתונה, כאשר הרווח הנקי הסתכם ב-79 מיליון שקל או רווח מדולל למניה של 0.38 שקל - לעומת רווח של 0.5 שקל ברבעון המקביל. גם ברבעון הנוכחי, כמו ברבעון הראשון של 2011, עיקר הירידה ברווח הנקי נובע מהגידול בהוצאות המימון של החברה מכיוון ששופרסל גייסה אג"ח בהיקף של 803 מיליון שקל במהלך הרבעון.

מבחינה תזרימית, הכפילה שופרסל את המזומנים שייצרה ברבעון מפעילות שוטפת ל-165 מיליון שקל. נכון לסוף יוני 2011, נמצאים בקופתה 496 מיליון שקל במזומן. החברה הודיעה על חלוקת דיבידנד של 70 מיליון שקל, המצטרפים לדיבידנד של 180 מיליון שקל ששילמה במאי ו-108 מיליון שקל ששילמה בפברואר. יתרת הרווחים לחלוקה עומדת על 240 מיליון שקל.

במבט על החצי הראשון של 2011 כולו, עלו הכנסות שופרסל ב-6.7% ל-5.81 מיליארד שקל ושולי הרווח הגולמי במגזר הקמעונאות עמדו על 27% לעומת שולי רווח של 26.9% בחצי השנה הראשונה של 2010. הרווח התפעולי עלה ב-10% ל-267 מיליון שקל, אך הרווח הנקי קטן ב-20% ל-140 מיליון שקל או רווח מתואם למניה של 0.67 שקל.

ריצ'י הנטר, מנהל העסקים הראשי, של החברה אמר כי "אנחנו מאד מרוצים מיישום אסטרטגיית הצמיחה. צמחנו בהכנסות בחציון הראשון בשיעור של כ- 7%. הצמיחה היא תוצאה של תוספת שטחי מסחר, ומהלך שדרוג סניפי ביג לדיל אשר זכה לאהדה רבה בקרב קהל לקוחותינו. אנו נמשיך לחזק את מעמד פורמט דיל כרשת החנויות הזולה ביותר בישראל".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully