הירידה בשוק החלב נמשכת גם באוגוסט. על אף עליות המחירים, סך מכירות החלב ומוצריו בחנויות באוגוסט לא גדל לעומת התקופה המקבילה אשתקד. כך עולה מנתוני חברת נילסן שנאספו עבור TheMarker.
מכירות ענף החלב באוגוסט הסתכמו ב-589 מיליון שקל לעומת 590 מיליון שקל באוגוסט שנה שעברה. מדובר אמנם בקיטון מינורי, אבל אם מביאים בחשבון את עליות המחירים האחרונות, שהתרחשו במאי-יוני, ניתן להסיק כי המכירות ירדו בכ-5%. עם זאת לאחר שביולי, שיא מחאת הקוטג', מכירות מוצרי החלב הסתכמו ב-571 מיליון שקל בלבד, כלומר ירידה מחודשים קודמים, באוגוסט מתייצבות המכירות על 589 מיליון שקל - גידול של 3%.
תנובה, השחקנית הגדולה בקטגוריה, מראה ירידה מינורית מנתח השוק ביולי (55.7% באוגוסט לעומת 55.9% ביולי), אך הירידה גדולה יותר אם משווים אותה לאוגוסט 2010, אז הסתכם נתח השוק שלה ב-56.9%. שטראוס מראה גידול מינורי בנתח השוק באוגוסט לעומת יולי (22.4%), אך גם היא עדיין לא חוזרת לנתחי השוק שאיפיינו אותה באוגוסט שעבר, שהסתכמו ב-24%. טרה, השחקנית השלישית בקטגוריה, של החברה המרכזית למשקאות (קוקה קולה ישראל) מחזיקה בנתח שוק דומה ליולי - עם עלייה קלה מאוגוסט 2010.
הירידה במכירות בשוק החלב המשיכה גם באוגוסט
עדי דברת מזריץ
12.9.2011 / 9:06