מהיום לא חייבים לשלם על שירותי תוכן סלולריים שלא רוצים בהם. שירותים כמו חבילת גלישה, GPS, רינגטונים ובעיקר שירותי טריוויה סלולריים, יוכלו להיחסם על ידי הלקוח לפי בחירתו.
בעקבות מהלך שיזם באחרונה משרד התקשורת, הלקוחות של כל אחת מחברות הסלולר יקבל עם חשבונית הסלולר הקרובה - או במעמד חידוש חוזה - טופס רשמי שבו יוכל לבחור אילו שירותים סלולריים לחסום או להשאיר פתוחים.
למסמך קוראים טופס נגישות לשירותים והוא זהה יחסית בין חברות הסלולר. חלק אחד של המסמך נוגע לחבילת גלישה. חלק שני של המסמך נוגע לשירותים בתשלום חד-פעמי, כמו הצבעות בהודעות טקסט לתוכניות ריאליטי, מתן תרומות או הורדת תוכן בתשלום באמצעות הודעת טקסט.
החלק השלישי של המסמך נוגע לשירותים מתחדשים בתשלום חודשי קבוע. שם אפשר לבקש לחסום שירותים של חברת הסלולר כמו GPS, ואת שירותי התוכן המתחדשים, כמו טריוויה, מזג אוויר, שהתשלום עליהם יכול להגיע לעשרות שקלים בחודש.
בתרשים המצורף ניתן לראות המלצה צרכנית למילוי הטופס. מומלץ לחסום את הסעיפים בחלק השלישי, מאחר שהם נחשבים למסוכנים יותר מבחינת ההוצאה הכספית.
החתימה על הטופס נכנסת לתוקף מיד עבור מי שממלא אותו. עבור מי שלא יחתום על הטופס, יחסמו השירותים שמצוינים בחלק השלישי כברירת מחדל החל ב-13 לדצמבר, כששאר השירותים ישארו פתוחים.
המניע לרפורמה הוא בעיקר שירותי הטריוויה למיניהם. במשרד התקשורת הצטברו מאות תלונות על הנושא בעיקר של לקוחות ששילמו על שירות שהם כלל לא ידעו שהזמינו. חברות הטריוויה נוהגות לפתות לקוחות, בעיקר ילדים, להשתתף במשחקים סלולריים יקרים באמצעות פרסים נוצצים. בענף מעריכים כי כעת ייסגרו חלק מחברות הטריוויה.
לא חייבים לשלם: לקוחות סלולר יוכלו לחסום תכנים
אמיתי זיו
13.9.2011 / 8:38