אחרי פלאפון שדיווחה על רבעון חלש, דיווחה הבוקר גם סלקום על רבעון שלישי עם ירידה במרבית המדדים. הרווח הנקי צנח ב-40% ל-199 מיליון שקל. רוב הרווח הנקי יחולק כדיבידנד של 189 מיליון שקל או 1.9 שקל למניה.
הכנסות סלקום ירדו ברבעון השלישי ב-4% ל- 1.6 מיליארד שקל. הרווח התפעולי צנח ב-35% ל-349 מיליון שקל וה-EBITDA של החברה ירד ב-25% ל- 534 מיליון שקל. כעת, עומד שיעור ה-EBITDA מההכנסות על 32% לעומת 41% בתקופה המקבילה אשתקד. הנתונים נכונים לתוצאות סלקום באיחוד תוצאות 013 נטוויז'ן לחודש ספטמבר בלבד.
ברמה התפעולית, לסלקום 3.39 מיליון לקוחות. לקוח בחברה מייצר חשובונית של 105 שקל -צניחה של 28% ומדבר 357 דקות - עלייה של 7%.
עמוס שפירא, מנכ"ל סלקום, אמר בעקבות התוצאות כי "ברבעון השלישי של 2011 המשכנו לראות את ההשפעה של השינויים הרגולטורים שנכנסו לתוקף בתחילת השנה על תוצאות החברה, כפי שצפינו ודיווחנו בעבר, בנוסף להשפעת המיזוג עם נטוויז'ן אשר הושלם בסוף אוגוסט".
יעקב חן, מנהל הכספים הראשי של החברה, ציין כי "כפי שצפינו ודיווחנו בעבר, להפחתת דמי הקישוריות והמשך שחיקת המחירים היתה השפעה שלילית על הכנסותינו משירותים ועל הרווחיות שלנו ואנו מעריכים שהם ימשיכו להשפיע על תוצאותינו גם ברבעון הרביעי. ברבעון השלישי איחדנו את תוצאות נטוויז'ן החל מחודש ספטמבר, אשר תרמו לסך ההכנסות 98 מיליון שקל ול-EBITDA של 20 מיליון שקל".
באשר לתוצאות סלקום ללא נטוויז'ן, סך ההכנסות ברבעון קטן ב-9.4% וההכנסות משירותים ירדו ב-27% לעומת הרבעון המקביל, בחלקן הגדול עקב ירידת דמי הקישוריות, אך גם בעקבות הגברת התחרות. ההכנסות מתוכן ושירותי ערך מוסף גדלו ב-2.4% וה-EBITDAירד ב-28.2% לעומת הרבעון המקביל.
סלקום: הרווח הנקי צנח ב-40% ברבעון השלישי
15.11.2011 / 10:00