וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אלי כהן מסרב לחתום על החלטת אולמרט

נעה גרטי

2.7.2007 / 10:46

אולמרט, ביומו האחרון כשר אוצר, קבע כי 68 עובדי בנק ישראל יקבלו שכר מנכ"ל ממשלתי. הממונה על השכר באוצר מתנגד להחלטה

הממונה על השכר באוצר, אלי כהן, מסרב לחתום על ההסכם המתגבש עם עובדי בנק ישראל. במצב הדברים הנוכחי, כותב כהן לאולמרט, "על שר האוצר לחתום על ההסכם בבנק ישראל ולא אני הוא שאחתום", כך דווח בגלי צה"ל.

כתב TheMarker מוטי בסוק:

בפעולתו האחרונה כממלא מקום שר אוצר, הכריע אתמול ראש הממשלה, אהוד אולמרט, כי 68 עובדים בכירים חדשים בבנק ישראל (עובדי דור ב'), יקבלו שכר חודשי של מנכ"ל משרד ממשלתי, כ-32 אלף שקל. החלטתו של אולמרט היא בניגוד לעמדתו של הממונה על השכר באוצר, אלי כהן.

החלטתו של אולמרט אמורה להביא לסיום את סכסוך השכר בן ארבע השנים בבנק ישראל. במכתב מדגיש אולמרט כי בהתאם למתווה היועץ המשפטי לממשלה, מני מזוז, חמש המחלוקות בין האוצר לבנק ישראל ביחס לשכרם של העובדים הוותיקים בבנק ישראל (דור א') יובאו להכרעת שופט בית הדין לעבודה בירושלים, איל אברהמי.

ביחס לעובדי דור ב', קובע אולמרט, במכתב ששלח לכהן: "אני מכריע כי מספר מקבלי שכר כולל (כולל שעות נוספות גלובליות) בדור ב' יהיה 68 בעלי תפקידים. הכרעתי זו כפופה לאימוץ טבלת השכר (החדשה) של פרופ' מנואל טרכטנברג לדור ב', המקובלת גם עליך, לשאר העובדים המקצועיים שאינם מקבלים שכר כולל". פרופ' טרכטנברג הוא האחראי על התחום הכלכלי-חברתי בלשכת ראש הממשלה.

בהתייחסו למחלוקות שבין משרד האוצר לבנק ישראל בנוגע לעובדי דור א', כתב אולמרט לכהן: "התרשמתי שבחלק מהסוגיות שבמחלוקת עם הבנק נקטתם עמדה שיש בה כדי לחזור מהסכמות שהיו בעבר. אני מנחה אותך בזאת לגבש את הסוגיות שיובאו להכרעת בית הדין. סוגיות אלו ינוסחו כפי שכבר היה מוסכם. אין לחזור מתובנות שכבר הושגו במהלך המו"מ".

אולמרט ממשיך ומציין: "אני סבור שהכרעתי זו מאפשרת פתרון סביר והוגן לסכסוך ארוך ומורכב, שפגע ביכולת התפקוד של בנק ישראל. יש לקוות כי במסגרת החוק החדש לבנק ישראל, עניין קביעת השכר במוסד חשוב זה יוסדר באופן יסודי, כולל האפשרות להעניק חוזים אישיים. אני מנחה אותך להודיע לבנק ישראל, וכן לבית הדין האזורי לעבודה על עמדת האוצר, כפי שנוסחה על ידי לגבי עובדי דור ב', וכן את תחומי המחלוקת כפי שהוצגו לי, לאחר שיוצגו לי מיידית".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully