וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ספקים: "שופרסל מאיימת - הנחות או שנוריד מוצרים"

עדי דברת-מזריץ

19.1.2012 / 8:32

ספקים טוענים כי רשת שופרסל מאיימת להסיר מוצריהם מהמדים אם לא יתנו להם הנחות נוספות. "הם מנסים להיות יותר זולים מרמי לוי ולשמור על הרווחיות"

שופרסל נוקטת צעדים חריפים לשיפור תוצאותיה ומאיימת להוריד מוצרים שלנו מהמדפים - כך סיפרו ל-TheMarker ספקים בתחומי המזון, המשקאות והנון-פוד (מוצרי טיפוח וניקיון).

לדברי הספקים, המטרה העיקרית של שופרסל היא שמחיריה יהיו נמוכים יותר משל הרשתות הפרטיות, ובעיקר ממחירי רשת רמי לוי שיווק השקמה - ובמקביל היא דורשת שרווחיותה על המוצרים תישמר ואף תגדל. האיום העיקרי של שופרסל, לדבריהם, הוא הסרת מוצריהם ממדפיה אם לא ישפרו את התנאים ששופרסל מקבלת.

"שופרסל הודיעה לנו שהיא מוציאה מוצרים שלנו מההיצע מאחר שאין כדאיות מסחרית להמשיך להחזיקם על המדפים. זאת, אף שמדובר במוצרים שמוכרים יפה מאוד. בשיחות טלפון הם מסבירים שאם לא ניתן להם הנחות נוספות על המוצרים - הם ייצאו מההיצע ברשת. הם עושים סקר מחירים ורוצים להיות זולים יותר מהרשתות הפרטיות, ובמקביל להגדיל את הרווחיות שלהם", אומר ספק בינוני.

ספק בינוני אחר מספר כי "הם נפגשו אתנו והיו הרבה איומים להוציא מוצרים שלנו מהחנויות והרבה צעקות מצדם. הרי לכל חברה יש את המוצרים ה'לידרים' שלה שמובילים במכירות, שהם 'שוחטים' עם מבצעים אגרסיביים ואנחנו בקושי מרוויחים עליהם כסף. עכשיו הם רוצים להוריד מהמדפים את המוצרים שמוכרים קצת פחות אם הם לא ישפרו את המרווח הקמעוני שלהם (ההפרש בין סכום הקניה מהספקים לסכום המכירה לצרכן)".

לדברי ספק גדול, "שופרסל אמרו שהם חייבים להיות זולים יותר מרמי לוי, ושיש להם עזיבה גדולה של לקוחות לטובת הרשתות הפרטיות - ולכן רוצים עוד הנחות. הם מאיימים על ספקים ועוטפים את זה באצטלה שרוצים לצמצם את מספר המוצרים על המדפים ואומרים: 'מי שישלם יותר יישאר'. הבעיה היא שהם מפעילים לחץ על מוצרים שהם יודעים שההתמודדות אתם גם כך קשה עקב תחרות, אז גם אם המותג מוכר אפשר להסתדר בלעדיו".

לדברי ספק גדול אחר, שתי הרשתות הגדולות - שופרסל ומגה - לחוצות בימים אלה בעקבות תוצאות לא טובות והתחזקות הרשתות הפרטיות: "הן חייבות להתייעל דרמטית כדי להתמודד עם הרשתות הפרטיות ורוצות תנאים טובים יותר מהרשתות הפרטיות, כי הוצאות המטה שלהן גבוהות יותר והמכירות למטר נמוכות יותר".

ספק אחר מספר כי שופרסל מבקשת להגדיל את הרווחיות על מוצרים בכל מחיר ולא מוכנה לשאת בעלויות המבצעים: "הם דורשים שתקיים מבצעים, אבל לא רוצים שחלק מעלות המבצע תהיה עליהם. בנוסף, הם לא מוכנים שלכיסם ייכנס פחות כסף מכל מוצר שנמכר במבצע, וזה דבר לא הגיוני. אם לא תסכים - לא יהיה מבצע ויהיה בלאגן. זכותם לדרוש, אבל מצד שני אתה לא יכול לעבוד בלעדיהם".

בימים אלה עומד כתב אישום נגד מנכ"ל שופרסל לשעבר, אפי רוזנהויז, והמשנה הבכיר למנכ"ל, אלי גידור, בטענה כי הרשת הפרה את תנאי המיזוג עם רשת קלאברמקט בחשד שהורידה מוצרים של ספקים לאחר ששיתפו פעולה עם מבצעי רשת מגה.

לדברי מומחה בתחום ההגבלים, "לשופרסל מותר לבוא לספק ולהגיד לו 'אם לא תשפר הנחות אז תצא מההיצע בחנות'. לעומת זאת, אם שופרסל אומרים לספק 'אם לא תתן לי מחיר או הנחה כמו רמי לוי אתה יורד מהמדף' - זה מנוגד לתנאי המיזוג שלהם עם קלאבמרקט".

חזרה להנחות הקבועות

דו"חות שופרסל לרבעון השלישי של 2011 הראו ירידה של 59% ברווח הנקי ושל 44% ברווח התפעולי. במקביל, ביצעה הרשת שינויים בהנהלת החברה: סמנכ"ל התפעול ושרשרת האספקה, איציק אברכהן, מונה למנכ"ל החברה והחליף את אפי רוזנהויז וריצ'י הנטר.

מאז נקטה שופרסל כמה צעדים, ובין היתר החליטה לחזור למדיניות של "מחיר נמוך כל השנה" ברשת הדיסקאונט שופרסל דיל. בנוסף, החליטה שופרסל לפטר עשרות עובדים בהנהלה, במטה ובמשאבי האנוש. משופרסל נמסר בתגובה: "אנו לא מגיבים בנושאים מסחריים".

  • עוד באותו נושא:
  • שופרסל

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully