וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נבואת הרב התגשמה? אבן יקרה נמצאה בקישון

ואדים סבידרסקי

13.8.2012 / 15:24

חברת שפע ימים הודיעה כי מצאה אבן יקרה מסוג מואסנייט באזור הקישון - שם חפרה בעקבות נבואה של הרבי מלובביץ'. המסחר במניית החברה הופסק

הבוקר הופסק מסחר במניית שפע ימים הנסחרת ברשימת השימור, חברת חיפוש וכריית אבנים יקרות שבשליטת משפחת טאוב (35%). ההפסקה באה לאחר שהחברה דיווחה לבורסה כי בשטח ההיתר שלה, אזור נחל קישון, נמצאה אבן יקרה ונדירה - מואסנייט (moissanite) בגודל של 4.1 מ"מ. על פי החברה, האבן שהתגלתה הינה האבן הגדולה מסוגה בעולם שנמצאה עד כה.

מואסניט. ויקיפדיה (אין זכויות יוצרים), Creative Commons
האבן שהתגלתה הינה האבן הגדולה מסוגה בעולם שנמצאה עד כה/Creative Commons, ויקיפדיה (אין זכויות יוצרים)

בחברה, שפועלת על פי נבואה של הרבי מלובביץ', מסבירים כי מואסנייט הינו המינרל הקרוב ביותר בטבע ליהלום בדרגת קשיותו והוא ידוע גם כאבן חן יקרה יותר מהיהלום, זאת בשל נדירותו בטבע ובגלל מקדם השבירה הגבוה. זהו הדיווח השני של החברה השנה על הימצאות מואסנייט באזור בו מבצעת החברה חיפושים. מוקדם יותר דיווחה החברה כי נמצאה אבן מואסנייט בגודל של 3 מ"מ.

על פי החברה, שווי השוק לאבן המואסנייט שנמצאה לא ידוע כיום, מאחר ועד כה לא נתקלו בשוק בגדלים כאלו. יחד עם זאת, מחירו של מואסנייט סינטטי הוא כפול ממחיר יהלום סינטטי. על פי הערכה קודמת של מומחה שוויצי חיצוני, מקום מציאתם של אבני מואסנייט על ידי החברה הינו במרחק קצר מסלע המקור הטבעי שלהם.

החברה קיבלה היתרי חיפוש חדשים באפריל 2012 למשך תקופה של שנתיים. שני ההיתרים, 221 ו-222, משתרעים על פני שטח של 327 אלף ו-158 אלף דונם בהתאמה. זמן קצר לאחר מכן, קיבלה החברה חוות דעת של הגיאולוג השוויצי, אוצר המוזיאון להיסטוריה של הטבע בז'נבה, המבוססת על בדיקה כימית שביצע. מסקנתו העיקרית היתה כי גרגירי מואסנייט שנמצאו בשטח הינם חלק מסלע "קיברליט" ראשוני הנמצא בקרבם.

  • עוד באותו נושא:
  • מואסנייט

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully