וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פישר: "הממשלה אינה יכולה לספק את כל שנדרש"

סטנלי פישר קרא לאזרחים: "אתם צריכים גם לעזור לעצמיכם. אנו מחפשים עם האוצר עוד דרכים יצירתיות כדי לטפל במשבר"


אנחנו צריכים להזכיר לכולם, כי תפקידכם לעזור לעצמכם, משום שהממשלה אינה יכולה לספק את כל שנדרש" כך אמר היום נגיד בנק ישראל, בכנס ארגון אתנחתא בירושלים.

הנגיד אמר בנאומו שעסק במשבר הכלכלי, כי "ראיתי לפני שבוע כותרת באחד העיתונים, לפיה אמרתי שהמצב בישראל טוב. הם שכחו להכניס מילה אחד שאמרתי וזה היה 'יחסית'. המצב אצלנו יחסית טוב, אין לנו משבר במערכת הפיננסית, אין לנו בנקים שפשטו את הרגל, אין לנו אבטלה מאוד גבוהה, אין לנו ממשלה עם גירעון של 12% בתמ"ת. עם זאת, המשק הישראלי הוא חלק של המשק העולמי. ומה שקורה במשק העולמי זה בודאי יהיה המיתון הכי רציני מאז מלחמת העולם השנייה".

"השאלה היא מה אנחנו מקבלי ההחלטות צריכים לעשות במצב כזה? זאת אולי הפעם הראשונה בהיסטוריה של המדינה, שקרה לנו משבר שאין לנו אשמה בו. התנהגות של הממשלה, ההנהלה של הממשלה, ההנהלה של התקציב היה מצוין בשנים האחרונות, הם היו מאד אחראים".

"הורדנו הריבית לשפל היסטורי של 0.75%. אנו בודקים אם אפשר להמשיך להוריד עוד את הריבית ומה אפשר לעשות בנוסף. התחלנו לרכוש אג"ח ממשלה בבורסה להורדת הריבית ארוכת הטווח. רכשנו מיליארדי דולרים בשנה והצלחנו להביא את הדולר ל-4.2 שקל , רמה נוחה ליצואנים ולחברות דולריות. זה צעד חשוב לעידוד הייצוא למשק".

"אנו ממשיכים לבדוק מה אפשר לעשות", אמר הנגיד, "בזמנים נורמליים הבנק המרכזי צריך להיות מוסד שמרני ולשמור על המשק. אבל כיום בזמן המשבר הכלכלי הגדול ביותר בחיינו - אנו צריכים להיות יותר יצירתיים ובודקים את כל האפשרויות ונעבוד בשיתוף פעולה עם האוצר כדי לגבש מדיניות כלכלית. יש לנו רק פציינט אחד - המשק הישראלי ואיננו יכולים להיות כמו 2 רופאים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully