וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"התוכנית הכלכלית - אחיזת עיניים"

באופוזיציה ביקרו בחריפות את התוכנית הכלכלית של האוצר. אורון: "התכנית פוגעת בשכבות החלשות". עיני: "מבחנה האמיתי של הממשלה יהיה בתוצאה"

גדעון צנטנר

(צילום: גדעון צנטנר)

התוכנית הכלכלית, שהציגו היום ראש הממשלה בנימין נתניהו ושר האוצר יובל שטייניץ, זכתה לביקורות מעורבות ברחבי הקשת הכלכלית והפוליטית בישראל. לצד תמיכה גורפת של חלק הגורמים נרשמו גם הסתייגויות עד ביקורת נוקבת מספסלי האופוזיציה.

"מבחנה האמיתי של הממשלה יהיה בתוצאה". כך אמר יו"ר ההסתדרות, עופר עיני, בתגובה למסיבת העיתונאים של ראש הממשלה ושר האוצר. "אנו מתכוונים לקיים הידברות אינטנסיבית, במסגרת ה'שולחן העגול' כדי להגיע לתוכנית כלכלית מוסכמת לצמצום גלי הפיטורים בשבועות הקרובים , כפי שסוכם אתמול אצל שר האוצר".

לדברי עיני, "העובדים שנמצאים בסכנה פיטורים והציבור כולו בוחנים כעת בשבע עיניים את רצינות כוונותיה של הממשלה. אני מקווה שהממשלה אני מקווה שהממשלה תעמוד בציפיות ותנצל את ההזדמנות שנוצרה כדי להגיע לתוצאה טובה בדמות תוכנית כלכלית מוסכמת לטובת אותם עובדים ולמשק כולו".

בנק ישראל: מקדם בברכה

מבנק ישראל נמסר בתוגבה לתוכנית, כי "הבנק מקדם בברכה את הכוונה לבנות תוכנית כלכלית, המבוססת על ראשי הפרקים שהציגו היום ראש הממשלה ושר האוצר. יישומה של תוכנית המתבססת על העיקרים שפורסמו היום, צפוי לתרום לחיזוק יכולת ההתמודדות של המשק הישראלי נוכח האתגרים הניצבים בפניו על רקע המשבר העולמי".

עוד נכתב בהודעת הבנק, כי "ראש הממשלה ושר האוצר עדכנו את נגיד בנק ישראל על התוכנית. בנק ישראל עובד בשיתוף פעולה עם הממשלה כדי להתגבר על המשבר ולהחזיר את המשק לצמיחה בת קיימא".

"התוכנית טובה - אך זקוקה למספר שינויים"

"התוכנית 'בלימה ותנופה' של ראש הממשלה ושר האוצר בכללותה טובה ובכיוון הנכון, אך יש צורך להכניס בה מספר שינויים". כך אמר אוריאל לין, נשיא איגוד לשכות המסחר, בתגובה לתוכנית הכלכלית שהציגו נתניהו ושטייניץ.

לין הדגיש, כי "בעניין הפחתת המס על יחידים היעד צריך להיות ריווח מדרגות המס ולא הפחתת המס השולי המרבי ל- 40%. זאת מכיוון שאלה הנמצאים ברמות השכר הבינוניות והמשתכרים עד 16,380 שקל בחודש, משלמים מס ישיר גבוה מדי". לדברי לין, "איגוד לשכות המסחר בדעה כי הרחבת מס הכנסה שלילי לכל הארץ היא שגיאה".

לגבי הקפאת השכר במגזר הציבורי, לין מציין כי לא יהיה נכון להקפיא את השכר לכלל העובדים במגזר הציבורי. "אין מקום לפגוע באלה המצויים בשכבות השכר הנמוכות. הקפאת השכר צריכה להיעשות רק לאלה המשתכרים מעל השכר הממוצע במשק".

יו"ר ועדת הכספים, ח"כ משה גפני (יהדות התורה) הגיב אף הוא לתוכנית שהוצגה ואמר כי "עיקרי התוכנית מצוינים והיא תסייע לבלום את המיתון ההולך ומתמשך ולמנוע סגירת מפעלים ועליה באבטלה וכל הנושאים השונים שעליהם היא מדברת. יש נושאים שלהם אני מתנגד כמו ביטול פטור המע"מ על פירות וירקות, וקיצוץ בתקציב המדינה. העניין חייב להיבחן לגופו מכיוון שהתכנית עדיין לא גובשה באופן סופי. נמתין לראות אותה על פרטיה - זה מאוד חשוב. אני מקווה שהממשלה תעשה זאת באופן מיידי".

sheen-shitof

תוצאות מהיום ה-1

הפיתוח המהפכני לטיפולי אנטי אייג'ינג בבית - כעת במבצע מיוחד

בשיתוף נומייר פלוס

"גיבוב של מילים"

ח"כ אופיר פינס (עבודה) אמר בתגובה לתוכנית כי "במקום תוכנית חירום אמיתית, נתניהו ושטייניץ מציגים תוכנית נטולת חזון וגיבוב של מילים ואוויר חם. התוכנית היא זילזול באינטיליגנציה של הציבור ומצג שווא של עשייה שנועד לזרות חול בעיניי הציבור המעסיקים והעובדים. הממשלה הגדולה והבזבזנית בתולדות ישראל מחליטה בחוצפה לקצץ את תקציב החינוך והבריאות ולהקפיא את השכר במשק. איפה הדוגמה האישית?"

יו"ר מרצ, ח"כ חיים אורון אמר, כי "נתניהו ושטייניץ מפריחים בלונים רבים, אבל מה שיתקיים הלכה למעשה הוא פגיעה קשה בשכבות החלשות, בשל הקיצוץ בשירותים הממשלתיים וחיזוק השכבות החזקות על ידי הורדת המיסים השערורייתית". אורון הוסיף כי "בניגוד לנעשה בעולם, שם המדינה לוקחת אחריות רבה יותר לפרטיה, בישראל נתקלים מהלכים אלו בבלוק אידיאולוגי של שרי האוצר, בתמיכת ש"ס ומפלגת העבודה שסיימו את מאבקן בקבלת פירורים בהסכמים הקואליציוניים".

ח"כ דב חנין (חדש) אמר כי "במרכזה של התוכנית העשרה נוספת של העשירים - הפחתה שערורייתית בשיעורי המס לאלפיון העליון ולחברות הגדולות, על חשבון תקציב המדינה והשירותים החברתיים. ההתמקדות בעידוד היצואנים מוטעית גם היא: כבר היום הייצוא מגיע לכחמישים אחוז מהתל"ג הישראלי והיכולת להרחיב את הייצוא מעבר לכך בתנאי המשבר העולמי מוטלת בספק כבד. במקום זאת, ממשלת נתניהו ממשיכה בהתקפה על המובטלים. המחסור הקשה במקומות עבודה הוא שאחראי לאבטלה הגבוהה, בניגוד לטענה המטעה של ממשלת נתניהו כאילו רצונם של המובטלים הוא להימנע מלעבוד. תכנית ויסקונסין אותה מתכוונת הממשלה להרחיב לא תייצר מקומות עבודה, אלא רק תעמיק את הפגיעה במובטלים".

מקדימה נמסר, כי "נתניהו הוכיח שוב שהוא חזק בסיסמאות ריקות מתוכן. הבלוף הכלכלי של נתניהו נחשף והוכיח שמענה הממשלה מול אתגרי המשק אינו רציני ומסתכם בגיבובי מילים. מדובר תוכנית מחוררת ושטחית שאינה מחדשת דבר ואינה נותנת מענה של ממש לצרכי המשק. נתניהו ממשיך להיאחז את עיני הציבור בניפנופי ידיים ובדגומאות על מטוסים וספינות ומצפה שהציבור בישראל ישכח לו את ביזבוז המילארדים אותם הוציא על הקמת ממשלתו המנופחת בעת העדפתו לקניית שלטון בכסף בהסכמים קואליציוניים סקטוריאליים ומופקרים".

ח"כ שלמה מולה מקדימה הוסיף, כי "רה"מ ניסה למכור לעם שהוא השתנה, אבל מהר מאוד ראינו שהוא חזר לסורו. העצוב הוא שהעבדוה וש"ס יושבות בכיסאות ומסכימות בשתיקתן למכור את הערכים שלהן".

ד"ר ירום סוקולוב, מנכ"ל "מנהיגות אזרחית", ארגון הגג של העמותות בישראל אמר כי המגזר השלישי שמעסיק למעלה מ-370 אלף עובדים, נשאר מחוץ לתוכנית. "נתניהו ושטייניץ לא עמדו באף אחת מההתחייבויות שלהם ולא הקימו קרן סיוע לעמותות. עבור העמותות זוהי תוכנית בלימה וריסוק ולא בלימה ותנופה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully