וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לפיד התנצל בפני פלוג על שטען כי אין לה ניסיון עסקי

שירות גלובס

30.8.2014 / 20:15

לפני כשבוע נגידת בנק ישראל העלתה לדיון את האפשרות להעלות מסים במקום העלאת יעד הגירעון. לפיד טען כי מי שבעד העלאת מסים פשוט חסר ניסיון עסקי. הערכות: פלוג לא תתגמש בעמדותיה

המתיחות בין שר האוצר לנגידת בנק ישראל תתפוגג? שר האוצר יאיר לפיד התקשר ביום שישי לנגידת בנק ישראל קרנית פלוג והתנצל בפניה על הדברים שאמר בכל הנוגע לדיוני התקציב והגירעון. לפיד צפוי להיפגש מחר (א') עם הנגידה ולדון על הנושאים הכלכליים הבוערים ועל המדיניות הפיסקאלית.

המתיחות בין לפיד ובכירי בנק ישראל הגיעה לשיאים חדשים בעקבות הדיונים על התקציב לשנת 2015. בדיון שנערך במשרד ראש הממשלה לפני כשבוע האוצר הודיע כי תקציב המדינה לשנה הבאה יביא בחשבון גירעון של 3.3%-3.4%, ולא 3.1% כפי שהוערך ודובר עד כה.

פלוג, בתמיכתו של פרופ' יוג'ין קנדל תמכה בהעלאת המסים במטרה לממן הגירעון. אך שר האוצרשב והסיר את ההצעה מסדר היום באומרו שהעלאת מסים רק תמוטט את הסיכוי לצמיחה. לפיד אמר באותה ישיבה כי שני אלה המציעים העלאת המסים לא התנסו בעצמם בשוק העסקי, לא יצאו מהמשרדים המסודרים ואפשר שהם מסתכלים על התמונה באופן אקדמי גרידא, אמנם עם הרבה ידע, אבל המשק הוא לא נוסחאות אלא חיים וצמיחה.

לפי הערכות פלוג לא תתגמש בעמדותיה למרות פגישת הפיוס. נגידת בנק ישראל עומדת על דעתה שיש צורך בהעלאת מסים בשנה הבאה, בניגוד גמור לעמדתם של לפיד ובכירי משרד האוצר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully