וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אינטרנט זהב לא מצליחה לתרגם עלייה בהכנסות לרווח

טל לוי

11.5.2006 / 9:39

עלייה של 40% במכירות אך הרווח נותר על 6.6 מיליון שקל. ההוצאות על רוחב-פס עבור הגולשים ועבור הטלפוניה עלו ב-76%

השורה העליונה בדו"חות של אינטרנט זהב, נראית מצוין: ההכנסות עלו ב-40% לעומת הרבעון המקביל והסתכמו ב-95 מיליון שקל - שיא של כל הזמנים. ואולם, העלייה במכירות גררה גם עלייה בסעיף עלות המכירות, אשר זינק ב-76% ל-59 מיליון שקל. סעיף עלות המכירות כולל הוצאות על רכישת רוחב פס עבור הגולשים וכן הסכמים עם מפעילי טלפוניה בינלאומיים. הוצאות השיווק פחתו ב-5% ל-18 מיליון שקל והוצאות ההנהלה עלו ב-10% ל-8.3 מיליון שקל.

בסך הכל, עלו ההוצאות התפעוליות של החברה ב-42% והסתכמו ב-85 מיליון שקל, כך שהעלייה בהכנסות תורגמה לעלייה של 20% ברווח התפעולי אשר הסתכם ב-9.66 מיליון שקל.

הוצאות המימון של החברה גדלו כמעט פי 4 והסתכמו ב-2.56 מיליון שקל, כך שהרווח לפני מס הסתכם ב-7.1 מיליון שקל לעומת 7.5 מיליון שקל. בשורה התחתונה, נותר הרווח הנקי ללא שינוי ברמה של 6.6 מיליון שקל.

בחברת התקשורת מסבירים כי העלייה במכירות נובעת מעלייה במנויי הפס הרחב, מהמשך גידול בהכנסות מניתוב תקשורת קולית (hubbing), וכן מרה-ארגון שערכה החברה במטרה לפשט את מבנה הפעילות.

אינטרנט זהב נמצאת במסע רכישות בשנה האחרונה והיא הספיקה לרכוש 51% מהפורטל סרט, 51% מהפורטל הערבי "יאהלה", 75% מרשת הפרסום GPG. החברה ממשיכה להגדיל את פעילות אתרי המסחר האלקטרוני. מסע הרכישות הוא חלק מאסטרטגיית החברה להרחבת הצמיחה שלה דרך שדרוג פעילות הפרסום האינטראקטיווי והמסחר האלקטרוני.

אינטרנט זהב, כמו גם מתחרותיה, מנצלת את תקציבי הפרסום באינטרנט, שממשיכים לצמוח בשיעורים משמעותיים, במקביל לגידול בחדירת האינטרנט לבתים. החברה נחשבת לאגרסיווית ביותר בשוק בכל הקשור לביצוע רכישות מקוונות, מתוך מחשבה שפעילויות המדיה האינטרנטית והמסחר האלקטרוני ייהפכו בטווח הארוך למנועי המכירות והרווח החזקים ביותר שלה.

ההכנסות של אינטרנט זהב הגיעו ל-297.7 מיליון שקל ב-2005 - גידול של 36% בהשוואה להכנסות החברה ב-2004 ואילו הרווח הנקי ירד בקרוב ל-7% ב-2005, והסתכם ב-18.2 מיליון שקל

מנכ"ל אינטרנט זהב אלי הולצמן, מסר כי החברה מציגה רבעון 19 ברציפות של רווחים ותזרימי מזומנים חיוביים. הולצמן ציין כי בחברה מארגנים מחדש את הפעילויות העסקיות במסגרת שתי חברות בנות ממוקדות: סמייל.תקשורת בע"מ, הפועלת בתחום עסקי השירותים (גישה לאינטרנט ושירותי ערך מוסף נלווים, טלפוניה בינלאומית ושירותים עסקיים) וסמייל.מדיה בע"מ, הפועלת בתחומי המדיה והמסחר האלקטרוני. "מדובר בצעד אסטרטגי שמטרתו לייעל את מאמצי ההנהלה המקצועית ולסייע להמשיך ולשפר את התוצאות הפיננסיות של הקבוצה, תוך יצירת ערך משמעותי לבעלי המניות".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully