וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עליבבא תביא לקריסה של השוק?

אילון קרופצ'יק, CommuniFin

18.9.2014 / 8:30

מה גורם להערכת השווי העצומה של עליבבא העומדת בפני הנפקה? אילון קרופצ'יק מסביר על הסכנה הגלומה בהנפקה זו

לאתר CommuniFin

בחצי השנה האחרונה הצביעו רבים מהמשקיעים על העובדה שענקית האינטרנט יאהו, אשר מחזיקה ב-24% מהון המניות של עליבבא, צריכה להיות מתומחרת גבוה יותר. הסיבה לכך היא שבהנחה שעליבבא תונפק על פי שווי שוק של כ-200 מיליארד דולר, לא אמורה יאהו להיסחר לפי שווי שוק של 43 מיליארד כפי שהיא מתומחרת כיום. במילים אחרות, כיצד ייתכן הדבר שיאהו תהיה שווה פחות משווי אחזקותיה בעליבבא?

ג'ק מא, מנכ"ל עלי-בבא. GettyImages
כיצד ייתכן הדבר שיאהו תהיה שווה פחות משווי אחזקותיה בעליבבא? ג'ק מא/GettyImages

האם השחקנים הגדולים בארה"ב יודעים דבר מה על ההנפקה של עליבבא שאנחנו לא? הבה נבחן תסריט המסביר אנומליה זו. תסריט זה טומן בחובו התפתחות שעשויה לרמוז על הסכנה, לא רק לקונים של עליבבא או יאהו, כי אם לשוק כולו.

צפו: שווה מיליארדים - הסיפור של עליבאבא

ארבעה אירועים בעלי חשיבות גבוהה במיוחד יתרחשו השבוע בפרק זמן קצר של 3 ימים בלבד:

• ההצבעה על היפרדות סקוטלנד מבריטניה
• החלטת הריבית של הבנק הפדרלי
• שבוע פקיעה רבעוני של חוזים ואופציות על מניות ומדדים (Quadruple Witching).
• הנפקת עליבבא

מחזורי המסחר הגבוהים שיווצרו במהלך שלושת הימים הקרובים הם בדיוק מה שצריכים השחקנים הגדולים על מנת לתפוס את הפוזיציות החדשות שלהם ולהיפטר מאחרות.

הנפקת עליבבא

הנפקת עליבבא היא אחד האירועים הכי גדולים שהיו בוולסטריט מאז ההנפקות המתוקשרות של בועת הנאסדק מבחינת גודלו של השחקן המונפק - כמעט רבע טריליון דולר מונחים כאן על הכף – שווה ערך לתוצר השנתי של מדינת ישראל. ההנפקה של עליבבא אמורה, לכן, להיות גולת הכותרת עבור המוסדיים. כל פוזיציה משמעותית שהם מעוניינים למכור, הם ימכרו רק לאחר ההנפקה של עליבבא, לא לפני כן. הדבר החשוב ביותר עבורם השבוע יהיה לשמר את ה-hype, להכניס את אחרוני הקונים פנימה. הדיווח התקשורתי בארה"ב כרגע, מ-CNBC ועד בלומברג, ידחוף בכל הכוח את הציבור הרחב פנימה, בדומה לאופיו של הסיקור התקשורתי שקדם להשקת מוצריה החדשים של אפל (שעדיין לא מצליחה לעבור את השיא שלה מיום ההשקה). הנפקת עליבבא תרים גם מניות נוספות, היא תיצור סוג של Benchmark למשקיעים רבים אשר לפתע יסתכלו על התמחור שלה כעל נקודת ייחוס למניותיהם שלהם (ויאהו היא רק דוגמא לכך).

כל המניות שיעלו כתוצאה מהמטחנה התקשורתית של השבוע הנוכחי עלולות להימכר באופן חד בשבועות שלאחר מכן. זו הסיבה שהן לא רואות לחצי קניה בעת הנוכחית וזו גם הסיבה שהם לא קונים את יאהו.

לסיכום, ייתכן שמה שאנו רואים בשוק כרגע הינו "אפקט עליבבא", קרי, נסיון אדיר להעלות את המניה ואת השוק לשווי שיקרוס שבוע לאחר הנפקתה. אם אפקט זה אכן מתרחש, עלולה עליבבא להכנס לספרי ההיסטוריה תחת המונח "The Alibaba Top". די לראות את הנרות האדומים על ה-SPY מאז מרץ השנה, כמו גם על מדדי הצמיחה של השוק, כדי להבין מה גדול רצונם של השחקנים הכבדים להיפטר מסחורה. הנפקת עליבבא, מבחינה זו, עשויה להוות את ההזדמנות הקורצת ביותר עבורם לעשות זאת בכמויות גדולות, ובמחירים נוחים.

אין לראות באמור לעיל משום המלצה לביצוע פעולות ו/או ייעוץ השקעות ו/או שיווק השקעות ו/או ייעוץ מכל סוג שהוא. המידע המוצג הינו לידיעה בלבד ואינו מהווה תחליף לייעוץ המתחשב בנתונים ובצרכים המיוחדים של כל אדם. כל העושה במידע הנ"ל שימוש כלשהו - עושה זאת על דעתו בלבד ועל אחריותו הבלעדית. הכותב מחזיק ו/או עלול להחזיק בחלק או בכל ניירות הערך המוזכרים לעיל

  • עוד באותו נושא:
  • עליבבא

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully