וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מייל שרשרת המאשים את תנובה במחזור חלב שפג תוקפו מכה גלים

רוני לינדר-גנץ

5.6.2007 / 18:01

תנובה בתגובה: מדובר בקשקוש ורוע לב; הגשנו תלונה במשטרה נגד המפיץ



מייל שרשרת שעובר ברשת בימים האחרונים הצליח להקפיץ הרבה אנשים ולהגיע עד למשטרה: במייל נכתב כי חברת תנובה "המציאה שיטה חדשה למחזר חלב", וכי היא מבצעת פיסטור מחדש לחלב שפג תוקפו ומחזירה אותו לרשתות השיווק.

"שמתם לב לאחרונה שאתם קונים חלב התאריכים של התוקף הפכו להיות הרבה יותר ארוכים מהרגיל"? שואל המייל, ומסביר, כי "זה בגלל שתנובה המציאה שיטה חדשה למחזר חלב: בכל רשת שיווק גדולה עושים אחת לכמה זמן בדיקה על המדפים, וחלב שפג תוקף נשלח חזרה לתנובה... מה שאנחנו כצרכנים לא יודעים זה שתנובה לוקחת את החלב פג התוקף הזה ומעבירה אותו תהליך פיסטור ואורזת אותו מחדש ומחזירה לרשתות שיווק!!! כן, מה שאתם שותים זה חלב עם הרבה חומרים מפסטרים בפנים שלמעשה הופכים את החלב למים בלי כל ערך תזונתי".



בהמשך, מציע המייל דרך "לזהות" חלב מפוסטר: "תנובה מדפיסה על הקרטונים למטה בחלק התחתון מספרים. הסיפרה 1: אומרת שהחלב הוא חלב רגיל שלא עבר פיסטור או עבר רק פעם אחת שזה סביר, הסיפרה 2: אומרת שהחלב כבר פוסטר פעמים. וכן הלאה עד לסיפרה 5 שכמובן שאם החלב פוסטר 5 פעמים רוב הסיכויים שאתם שותים סתם מים לבנים ולא חלב בריא וטוב".



המייל הקונספירטיווי הצליח להבהיל לא מעט צרכנים שפנו בין השאר ל-TheMarker בדאגה. אתמול, לאחר שככל הנראה הבינו בתנובה את גודל ההיסטריה, הפיצו מייל הרגעה לעובדים, בו נכתב כי "לצערנו, מתגלגל ביומיים האחרונים ברשת האינטרנט מכתב שכתב אדם אנונימי, ובו השמצות חסרות בסיס בנוגע לחלב תנובה...כמובן שכל התהליך המתואר לעיל הינו כזב ובדיה, פרי המצאתו של שולח המייל ואין כל קשר בינו לבין המציאות".



עוד נמסר במכתב, כי "העובדות הנכונות הן כי כל חלב שחוזר מרשתות השיווק מושמד, וזאת בהתאם לחוק, המספרים בתחתית אריזות הקרטון מסמנים את ראשי ההדפסה אצל ספק הקרטונים לצורך עקיבות בבעיות הדפסה וכו (ואגב קיימים גם ע"ג כל קרטוני החלב של כל היצרנים בשוק) אין דבר כזה "חומרים מפסטרים", וכמובן שתהליך פסטור אינו הופך חלב למים אלא דואג לאיכותו של המוצר ומבוצע על כל מוצרי החלב באשר הם". לבסוף מתבקשים עובדי החברה להעביר את המייל המתקן "לכל גורם שפונה אליכם ומפיץ את המייל השקרי". כמו כן, תנובה פנתה למשטרה והגישה תלונה כנגד המפיץ.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully