וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פרויקט פינוי-בינוי בגבעת שמואל להקמת 400 דירות במקום 112 מתקדם במהירות

אריק מירובסקי

2.12.2007 / 20:21

המתנגדים לפרויקט גורסים כי צריך להקים 600 דירות לפחות כדי להפוך את הפרויקט לכדאי



112 תושבים בגבעת שמואל הוציאו באמצעות עורכי דין מטעמם מכרז בין חברות קבלניות גדולות לפרויקט פינוי-בינוי ברחוב בן-גוריון בעיר. להערכת באי כוח התושבים, משרד עוה"ד זילברמן, גרומן ושות', שווי הפרויקט יגיע לפחות ל-100 מיליון דולר.



המתחם, בן 9 בניינים, כולל כיום 112 דירות, וההערכה של באי כוח הדיירים היא שבמקומן ייבנו כ-400 דירות חדשות בבניינים יוקרתיים. שוויה של דירה ממוצעת במתחם עומד כיום על כ-150 אלף דולר ושוויה של דירה חדשה במתחם צפוי לעמוד על כ-250 אלף דולר, לכל הפחות. אנשי נדל"ן סבורים, לעומת זאת, כי כדי להפוך את הפרויקט לבעל היתכנות כלכלית, יש להגדיל את מספר הדירות שיוקמו בו ל-600 לפחות.



הפרויקט מקודם במהירות יחסית, ובתוך שבועות ספורים הצליחו עורכי הדין לעבור את הרוב הנדרש של 80% מהדיירים שיאפשר את קידומו של הפרויקט ברשויות השונות. בחלק גדול מהמקרים הפרויקטים הללו נתקעים עקב אי הסכמה של חלק גדול מהדיירים; באחרים ישנן בעיות לשכנע את ועדות התכנון והבנייה לקבל את התכניות המוצעות על ידי היזמים, ובמקרים אחרים, היזמים מתכננים פרויקטים צפופים מדי, שאינם מתאימים לסביבתם.



ראש העיר גבעת שמואל, זמיר בן ארי, הביע באחרונה את הסכמתו לקידום הפרויקט. גם מהנדסת העיר, רימה לבדב, נרתמה לעניין ובימים האחרונים פועלת במרץ על מנת לסייע במימוש הפרויקט. בעירייה רואים בתוכנית פוטנציאל אדיר אשר יביא, לצד שיפור ברמת חייהם של התושבים, גם לשיפור חזות הכניסה הראשית לעיר, המהווה למעשה את כרטיס הביקור שלה.



עו"ד לירן זילברמן אמר: "קיבלנו הצעות מאוד מפתות מחברות בנייה מובילות בשוק וחברות נוספות אמורות להעביר בימים הקרובים הצעות נוספות. בסופו של דבר, הדיירים הם אלה שיבחרו את ההצעה המשתלמת ביותר עבורם. מניסיון שרכשנו בפרויקטים דומים שבהם אנו מייצגים את הדיירים, המשימה הקשה ביותר היא ארגון הדיירים. במקרה של גבעת שמואל הוכיחו הדיירים בגרות והבנה מהירה של כדאיות העסקה עבורם".


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully