וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לא נוגעים בקרסולי ה-iPhone: אפל צונחת ב-6.7% על רקע אכזבת המשקיעים מהמוצרים שנחשפו בכנס MacWorld 2008

TheMarker

15.1.2008 / 22:52

אפל נאלצת להתמודד עם ההשוואה הבלתי נמנעת לאירוע בשנה שעברה, שבמסגרתו נחשף ה-iPhone



מניית אפל (סימול AAPL) צונחת ב-6.7% על רקע אכזבת המשקיעים מהמוצרים החדשים שחשף סטיב ג'ובס, מנכ"ל החברה במהלך נאומו בכנס MacWorld 2008.



במסגרת נאומו של ג'ובס הוצגו ארבעה חידושים עיקריים מבית אפל, בראשם נחשף לראשונה המחשב האולטרה נייד בשם MacBook Air, ובכך אושש את השמועות שהופצו באינטרנט בימים האחרונים. המחשב זוכה לתואר "המחשב הדק בעולם", ועוביו נע בין "0.76 (19 מ"מ) ל-"0.16 (4 מ"מ).



מידותיו של המחשב כה קטנות עד כי הוא יכול להיכנס למעטפה משרדית. המחשב שוקל 1.3 ק"ג וכולל מסך רחב בגודל "13.3, מקלדת מלאה המוארת מלמטה, משטח Trackpad המאפשר להשתמש ביותר מאצבע אחת ביחד (ובכך למשל להגדיל ולסובב את התמונות, לגלול בין חלונות ולעשות זום על איזור במסך בדומה למסך המגע ב-iPhone).



בין שאר החידושים שהציג ג'ובס בכנס, ניתן למנות את מכשיר ה-Time Capsule. זהו כונן אופטי אלחוטי לגיבוי למחשבי מקינטוש ברשת אלחוטית מסוג WIFI. הכונן משווק בנפח של GB500 (שימכר במחיר של 299 דולר) או 1 TB(במחיר 499 דולר).



גם בתחום מכשירי ה-iPhone וה-iPod אפל מחדשת. ג'ובס הציג עדכוני תוכנה שיהיו מעתה זמינים להורדה, המאפשרים בין היתר להציג את שירותי המפות של גוגל וסקייהוק על גבי המכשירים. בתוך כך, מסר ג'ובס כי ברבעון האחרון נמכרו 4 מיליון מכשירי iPhone.



כמו כן, אפל השיקה שירות חדש של השכרת סרטי קולנוע באמצעות תוכנת ה-iTunes. הסכמי שיתוף תוכן נחתמו עם אולפני הקולנוע הבאים: Touchstone, Miramax, MGM, New Line, Lion's gate, Fox, WB, Disney, Paramount, Universal Sony.



ולמרות כול החידושים, נאלצת אפל להתמודד עם ההשוואה הבלתי נמנעת לאירוע בשנה שעברה, שבמסגרתו חשף ג'ובס את הגאדג'ט הלוהט בעולם - ה-iPhone.



"איש אינו מצפה מאפל להכרזה נוספת בסגנון ה-iPhone - זוהי הכרזה של פעם בחמש שנים", אמר האנליסט טים באג'ארין מקריאייטיב סטרטג'יס. מניית אפל מחקה מעל ל-15% משווייה מאז עברה לרגע קט את רף 200 הדולרים בדצמבר.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully