וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ישראל בתגובה רשמית ראשונה למעצרו של בן-עמי קדיש: מאז 1985 לא מתבצעת פעילות ריגול בארה"ב

ברק רביד

23.4.2008 / 17:56

בן-עמי קדיש נעצר בחשד שריגל לטובת ישראל בשנות ה-80



"מאז 1985 ישנה הקפדה על קיום ההנחיות של כל ראשי הממשלה בישראל שלא לעסוק בכל פעילות מעין זו בארה"ב", כך אומר היום (רביעי) דובר משרד החוץ, אריה מקל בהתייחסות רשמית ראשונה של ישראל למעצרו של בן-עמי קדיש. קדיש נעצר אתמול בארה"ב בחשד שהעביר מידע סודי לישראל במהלך שנות ה-80. לדברי מקל, "יחסי ישראל-ארה"ב מבוססים מאז ומתמיד על ידידות אמת וזהות של ערכים ואינטרסים."



ממסמכי בית המשפט אליו הוא אתמול קדיש, עולה כי הוא הודה בפני האף-בי-איי במיוחס לו ואף אמר כי במעשיו רצה לעזור לישראל. על פי החשד, האינפורמציה שמסר קדיש עסקה במידע על נשק גרעיני, מטוסי קרב וטילי הגנה. לאחר שנעצר בניו ג'רזי והובא אמש לשימוע בבית המשפט הפדרלי במנהטן, שוחרר קדיש, בן 84, בערבות של 300 אלף דולר.



לאחר פרסום מעצרו של קדיש, שררה מבוכה רבה בדרג המדיני בירושלים. ראש הממשלה, אהוד אולמרט, שוהה בחופשה והתעדכן בנושא ומלשכתו נמסר שהפרטים אינם מוכרים לישראל ושהעניין נבדק. יועציו המדיניים של ראש הממשלה שוחחו עם פקידים אמריקאים, כדי לברר פרטים נוספים. בישראל יש חשש מסוים שהפרשה תעיב על יחסי שתי המדינות, במיוחד לאור ביקורו הקרוב של נשיא ארה"ב, ג'ורג' בוש, שיבוא לישראל ב-14 במאי.



דובר משרד החוץ האמריקאי, טום קייסי, אמר שארה"ב "תדווח לישראלים על הפעולה. לפני יותר מ-20 שנה, בעת פרשת פולארד, ציינו שזאת אינה ההתנהגות שאנו מצפים לה מידידים ומבעלי ברית והערה זו תקפה גם כיום".



ח"כ יובל שטייניץ (ליכוד) ששימש כיו"ר ועדת החוץ והביטחון בכנסת הקודמת, אמר היום בתגובה לפרסומים, כי ארה"ב יודעת, שמאז שפעילותו של ג'ונתן פולארד נחשפה ב-1985 "ישראל אינה מגייסת סוכנים ואינה מידע מסווג בארה"ב."



מנגד, אומר היום ח"כ דני יתום (עבודה), מי שהיה בעבר ראש המוסד, כי מעצרו של קדיש נוגע בעצב חשוף ביחסי ישראל-ארה"ב. "לדעתי, מה שמפריע במיוחד לארה"ב, היא התחושה שלפני שני עשורים, ישראל לא סיפרה את כל האמת", אמר יתום. לדבריו, עם מעצרו של פולאד, ביקשה ארה"ב לדעת אם ישנם עוד סוכנים שישראל הפעילה בארה"ב. "למיטב ידיעתי, התשובה תמיד היתה שלילית", אמר יתום.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully