וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הפרח היקר בארץ, האדמונית, נמכר בשווקי אירופה במחיר שיא של 5 יורו לפרח בודד

עמירם כהן

4.3.2010 / 16:49

התמורה מייצוא האדמונית הסתכמה בשנה שעברה ב-4 מיליון דולר



"האדמונית" שהוכתרה על ידי מגדלי הפרחים "מלכת הגינה", נמכרת בימים אלו בשווקי הפרחים באירופה תמורת 5 יורו (27 שקל) לפרח בודד.



האדמונית היא פרח שופע צבעים ובעל ריח מיוחד, שקוטרו מגיע במהלך פריחתו ל-15 ס"מ ומקורו באסיה אך הוא גדל בכל רחבי אירופה. האדמונית, שנבחרה לפרח הלאומי של סין, הובאה לישראל לפני 15 שנה ולאחר שנים רבות של מחקר וטיפוח, הצליחה פרופ' רינה קמצסקי מהמכון למדעי הצמח במינהל למחקר חקלאי בבית דגן ("מכון וולקני"), להקדים את פריחתה מאפריל-יוני לינואר-מרץ ובכך מקדימה פריחת האדמונית בישראל את פריחת האדמונית באירופה בשלושה חודשים ומאפשרת למגדלי הפרחים בישראל לגבות בעבורה מחירים חסרי תקדים בחודשים ינואר מרץ.



אף שהתמורה למגדל הפרחים הישראלי מסתכמת בדרך כלל ל-6-7 שקלים לפרח, כרבע מהמחיר שמשלמים הצרכנים באירופה, עדיין גידול ויצוא פרחי האדמונית הוא בבחינת בוננזה אמיתית למגדלי הפרחים בישראל, הנאבקים בקושי רב על קיומם בשל התחרות הקשה שמציבים להם מגדלי הפרחים במדינות אפריקה, בעיקר בקניה, אתיופיה, ודרום אפריקה, שבהן ההוצאה לשכר עבודה נמוכות בעשרות אחוזים מאלו של מגדלי הפרחים בישראל.



את שני הזנים הנפוצים של האדמונית "שרה ברנרד" וה"דוכסית מנומרה" מגדלים באזורי האקלים הקרים יותר של ישראל, הגולן, הגליל הרי ירושלים אך גם בנגב ובישובי חבל הבשור. התמורה מיצוא פרח האדמונית הסתכמה בשנה שעברה ב-4 מיליון דולר, עדיין מעט לעומת התמורה מזני הפרחים הוותיקים, אך ככל שהמגדלים מתוודעים לפרח הזה ולתמורה שניתן לגבות מיצואו גדלים שטחי הגידול, שהגיעו בשנה שעברה ל-400 דונם, רובם באזור ההר. במחקר שהובילה פרופ' קמנצקי, היה שותף מכון המחקר "מו"פ צפון" בראשות מנשה כהן (בבעלות כמה מועצות האזוריות בצפון, משרדי הממשלה והקק"ל).

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully