וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

צוק איתן צפוי לחולל "ירידה קלה" במכירות גז מ"תמר" בישראל

עמירם ברקת

26.7.2014 / 7:21

דייויד סטובר, המשנה למנכ"ל נובל אנרג'י המפעילה את מאגרי הגז של ישראל: "אנו צופים מכירות גבוהות יותר ברבעון השלישי, אולם מיתנו את הערכותינו כתוצאה מהמצב באזור"

מבצע צוק איתן צפוי לחולל "ירידה קלה" במכירות גז מ"תמר" בישראל, כך מעריך דייויד סטובר, המשנה למנכ"ל נובל אנרג'י המפעילה את מאגרי הגז של ישראל.

בשיחה עם אנליסטים בעקבות פרסום תוצאות הרבעון השני אמר סטובר, שיתמנה בסוף השנה למנכ"ל נובל אנרג'י, כי "תמר" הפגין ביצועים חזקים במהלך המחצית הראשונה של 2014 והושבת מפעילות למשך 30 דקות בלבד במצטבר. "אנו צופים מכירות גבוהות יותר ברבעון השלישי של השנה אולם כאמור מיתנו קלות את הערכותינו כתוצאה מהמצב באזור".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
ביצועים חזקים במהלך המחצית הראשונה של 2014. אסדת הקידוח תמר/מערכת וואלה!, צילום מסך

סטובר הוסיף כי בניגוד לפרסומים בנושא לא ייחתם הסכם סופי למכירת גז מ"תמר" לחברת יוניון פנוסה הספרדית לפני סוף השנה. לפי מכתב הכוונות שנחתם במאי תספק "תמר" ליוניון פנוסה כ-4.4 מיליארד מ"ק (BCM) גז לשנה, או בסך הכל כמחצית מכמות הגז במאגר, בעסקה ל-15 שנה, שהיקפה הכספי הכולל עשוי להגיע ל-20 מיליארד דולר.

נוסף על כך חתמה נובל עם שותפותיה על מכתב כוונות עם בריטיש גז לאספקת 7 BCM לשנה ממאגר "לוויתן". סטובר אמר כי "אנו קרובים לחתימה עם לקוחות נוספים לגז מלוויתן".

אם יתממשו כל תוכניותיהן של נובל ושותפתה, קבוצת דלק, תגדל הפקת הגז מהמאגרים הישראלים מ-1 מיליארד קוב ליום בממוצע כיום ל-3.6 מיליארד בשנים 2018-2017 עת תחל הפקת הגז מ"לוויתן".

סטובר הוסיף כי מערכת הולכת הגז הנוכחית מ"תמר" הגיעה כבר במספר ימים לשיא יכולת ההולכה שלה, כתוצאה מהביקוש הגבוה לגז בישראל, ולכן נובל לא תוכל לספק גז ללקוחות נוספים אלא על בסיס לא-קבוע - זאת עד להשלמת פרויקט המדחסים שיאפשר הגדלת הקיבולת של המערכת בכ-25%.

  • עוד באותו נושא:
  • קידוח תמר

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully