וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גם שגריר ישראל בשבדיה חטף נעל

טלי גולדשטין

5.2.2009 / 12:34

שני מפגינים זרקו אתמול נעליים וספרים על בני דגן, בעת שנאם באוניברסיטת שטוקהולם. הוא לא הצליח להתחמק והנעל פגעה לו בחזה

(צילום: רויטרס, עריכת וידאו: רן צימט)

זריקת חפצים כאקט של מחאה הפכה לתופעה שכיחה ברחבי העולם מאז הנשיא בוש הפך לקורבן הראשון שכמעט נפגע מנעל בראשו במהלך מסיבת עיתונאים בבגדד. עתה הגיע תור דיפלומטים ישראלים. אישה זרקה אתמול (רביעי) נעל על בני דגן, שגריר ישראל בשבדיה, בעודו נושא דברים על הבחירות הקרבות במהלך סמינר באוניברסיטת שטוקהולם. בשונה מבוש, לא הצליח דגן להתחמק והנעל פגעה לו בחזה.

יילבה קורנהפר, חברה באיגוד לענייני חוץ של שטוקהולם שארגן את הסמינר, אמרה כי ישבה בשורה הראשונה ופתאום ראתה נעל עפה מעל ראשה. לדבריה, אדם נוסף השליך שני ספרים על השגריר, אך החמיץ. "הנערה שהשליכה את הנעל ביקשה מהמשטרה לקבלה בחזרה. זו היתה נעל נייקי אדומה", הוסיפה.

שני המפגינים לוו אל מחוץ לאולם על ידי המשטרה ונלקחו לתחנת המשטרה המקומית, אך שוחררו לאחר תשאול. דגן המשיך בהרצאתו לאחר תקרית הנעל.

קורבנות נוספים לפגיעת נעליים: ביום שני, מפגין בריטי השליך נעל על ראש הממשלה הסיני וון ג'יהבאו בעת ביקורו בבריטניה. המשטרה בעיר קיימברידג' האשימה את משליך הנעליים בן ה-27 בהפרעה לציבור.

המפגין שאב השראה למעשה מתקרית דומה שאירעה לפני כחודשיים בעת ביקורו של נשיא ארצות הברית לשעבר ג'ורג' בוש בעירק. במהלך מסיבת עיתונאים משותפת של בוש ועמיתו נורי אל-מליכי, זרק עיתונאי עירקי ממורמר זוג נעליים על הנשיא האמריקאי כמחאה על המלחמה במדינה המוסלמית. בוש גילה זריזות מפתיעה והצליח להימלט מפגיעת הנעליים. משליך הנעל על הפוליטיקאי הסיני, שלא מצטיין ככל הנראה בפגיעה במטרה, לא הצליח לפגוע בוון והנעל נחתה במרחק כמטר ממנו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully