וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פישר ינסה לגייס את הציבור מול האוצר

טל לוי

12.6.2009 / 12:16

הנגיד יקיים ביום ראשון מסיבת עיתונאים שבמהלכה ינסה להסביר לציבור את חשיבותו של חוק בנק ישראל ותועלתו לציבור

נגיד בנק ישראל, פרופ' סטנלי פישר, יערוך ביום ראשון ב-10:30 בבוקר מסיבת עיתונאים שתעסוק בנושא חוק בנק ישראל אותו מבקש הנגיד לקדם.

חוק בנק ישראל עוסק בעצמאותו של הבנק המרכזי אולם המחלוקת העיקרית בחוק היא נושא הפיקוח על השכר המופיע בסעיף 29 א' לחוק יסודות התקציב. על פי סעיף זה, כל השכר במגזר הציבורי מפוקח על ידי הממונה על השכר במשרד האוצר. בבנק ישראל מסבירים כי הבנק הוא חלק ממוסדות השלטון ובשל המתח הקיים בין משרד אוצר לבנק מרכזי, לא יתכן שדווקא משרד האוצר יפקח על השכר בבנק ישראל. בבנק המרכזי מציעים להקים ועדה חיצונית שתפקח על השכר בבנק.

בבנק ישראל סבורים שיש חוסר הבנה בקרב הציבור באשר לתוכן החוק ולכן הבנק צפוי להציג במסיבת העיתונאים את התועלות שינבעו מחוק בנק ישראל ולהסביר מדוע הוא חשוב למשק ולבנק ישראל וכיצד הוא יגביר את השקיפות בבנק בתחום השכר. מעבר לנושא היציבות הכלכלית, חוק בנק ישראל נחשב לאחד הנושאים החשובים בעיניו של נגיד הבנק, שמקדיש לא מעט משאבים לכך בשנות כהונתו.

לפני מספר ימים הניח פרופ' פישר את הצעת הבנק לחוק בנק ישראל החדש, חתומה על ידו. אחד המשפטים במסמך ההבהרות, שהגיש פישר ושהקפיץ את שר האוצר ואת צמרת המשרד על רגליהם, קובע: "עמדת בנק ישראל היא כי סעיף 29 א' לחוק יסודות התקציב לא חל על בנק ישראל".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully