וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הצרכנים מוכנים להחליף פרה - תלוי במחיר

מאת עדי דברת-מזריץ

6.10.2009 / 11:30

מסקר פאנלס עולה כי 77% מהנשאלים ענו כי אם מחיר השוקולד של שופרסל יהיה זהה למחיר המוצר שהם קונים כיום הם ינסו אותו,לעומת 16% שענו כי לא ינסו את המוצר החדש

הציבור הישראלי מביע עניין בטבליות השוקולד שרשת שופרסל מתכוונת להתחיל לשווק בשבועות הקרובים - כך עולה מסקר שערך בעבור TheMarker מכון המחקר פאנלס. 77% מהנשאלים ענו כי אם מחיר השוקולד של שופרסל יהיה זהה למחיר המוצר שהם קונים כיום הם ינסו אותו. רק כ-16% מהנשאלים ענו כי לא ינסו את השוקולד של שופרסל.

מתוך אלה שאמרו כי הם עורכים באופן קבוע קניות בשופרסל, יותר מ-85% ענו כי ינסו את השוקולד של הרשת. אם שופרסל תציע את השוקולד במחיר נמוך מהמתחרים, כפי שסביר להניח שתעשה, 86% מכלל הנשאלים ו-90% מלקוחותיה הקבועים של הרשת ענו כי ירכשו את המוצר.

שופרסל היא הרשת הקמעונית הגדולה בישראל, ומחזיקה בנתח של יותר מ-36% משוק מוצרי הצריכה (לפי נתוני נילסן). בתחילה תשיק שופרסל שוקולד חלב ושוקולד מריר, ובהמשך תשקול השקת מוצרים נוספים בהתאם להיענות בשוק. את השוקולד תייצר יצרנית השוקולד השווייצית Frey.

לרשת שופרסל כ-1,000 מוצרי מותג פרטי, ובהם מים מינרליים, קפה טורקי, שימורים, מיצים, פסטה, אורז ועוגות. מוצרים אלה מהווים כ-10% ממכירות הרשת. לפני כמה חודשים השיקה שופרסל שוקולד למריחה, אך בכניסתה לקטגוריית השוקולד בטבליות היא פותחת חזית מול קבוצת שטראוס-עלית - המחזיקה במותג הפרה ושולטת בקטגוריה עם נתח שוק של כ-70% (לפי נתוני נילסן).

בקבוצת שטראוס לא מוטרדים מכניסת שופרסל לקטגוריית השוקולד בטבלאות. "מותג שוקולד פרה של עלית הוא האהוב ביותר על תושבי ישראל", מצהירים שם. "אנו לא מופתעים מהמהלך ומברכים על כל תחרות. קבוצת שטראוס ובכללה מותג עלית ממשיכים בתוכניות העבודה והפעילות כמתוכנן".

בכמה מהקטגוריות שבהן פועלת שופרסל עם מותג פרטי היא תפסה נתח יפה מהשוק: בקטגוריית הפסטה היא מחזיקה בנתח שוק של כ-12%, ובקטגוריית המלפפונים והזיתים הארוזים בכ-16%. עם זאת, בקטגוריית הקפה הקלוי והטורקי, שבה שולטת שטראוס עלית, מחזיקה שופרסל בנתח שוק קטן של פחות מ-3% (לפי נתוני נילסן).

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully