וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פלסטינים: הבידוק הביטחוני בישראל מקשה עלינו

לפי מנכ"ל ביר זית פרמצבטיקה, התעשייה הפלסטינית נתקלת בקשיים בשל הבידוק הביטחוני הרב בישראל. בנוסף טען שהרשות מעודדת תעסוקה של פלסטינים בישראל לשיפור מצב האבטלה הגואה

"האבטלה ברשות הפלסטינית היא הגדולה ביותר בעולם. זהו איום גדול על הכלכלה ולכן בתקופה האחרונה אנו מעודדים תעסוקה של פלסטינים בישראל" – כך אמר אתמול (שני) מנכ"ל ביר זית פרמצבטיקה ואיש העסקים הפלסטיני, טלאל נסירודין, בוועידת הנשיאים בירושלים.

נסירודין התייחס לקשיים בפיתוח התעשייתי והכלכלי של הרשות הפלסטינית וסיפר כי "התעשייה הפלסטינית נתקלת בקשיים בשל הבידוק הביטחוני הרב של מדינת ישראל". לטענתו, "ישראל מקשה על הכלכלה הפלסטינית לצמוח, והצמיחה יכולה להסתמך רק על הערים המרכזיות כמו רמאללה ובית לחם".

בהתייחסו לקשרי המסחר הישראלים-פלסטינים, אמר נסירודין: "אנו מייבאים מישראל מוצרים בהיקף של 3.2 מיליארד דולר בשנה - ייבוא של חשמל, מים ומוצרים אחרים. לעומת זאת, הייצוא מהרשות לישראל עומד על אפס". נסירודין קרא לפתוח את השווקים בישראל עבור הרשות כדי לסייע לצמיחה הכלכלית בה.

מנכ"ל לשכת המסחר הישראלית-פלסטינית, אבי נודלמן, התייחס למאמציה של לשכתו למען שיתוף פעולה ישראלי-פלסטיני. בדבריו אמר נודלמן כי "המאמץ של הלשכה הוא ביצירת אירועים משותפים בתחום העסקים, ואנו שואפים להפוך את הפלטפורמה הזו לשלום בין הצדדים". לדבריו, "ההתמודדות עם המסחר הפלסטיני שונה מאוד מההתמודדות המסחרית עם מדינות אחרות, בעיקר משום שהרשות איננה מדינה".

עוד הוסיף נודלמן כי "מרבית התעשיינים הישראלים פנו להודו, לסין, לירדן, אך לא לגדה המערבית. בגדה ישנם צעירים מוכשרים, בוגרי אוניברסיטאות, מהנדסים, אך הם לא באים לידי ביטוי בישראל".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully