וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בעקבות הביקורת: בוטל מכרז מקוון לשירותי אבטחה

רוני לינדר-גנץ

2.2.2012 / 8:38

משרד הבריאות הכריז על קיום מכרז מקוון לבחירת ספק שירותי אבטחה, אך בעקבות הביקורת שגרר מהלך זה הוחלט על ביטולו. ח"כ יחימוביץ': "מדובר במכירה פומבית לכל דבר"

משרד הבריאות ביטל השבוע את המכרז התקדימי שתוכנן להתקיים אתמול (ד) במסגרתו היה אמור להיבחר באופן מקוון ספק שירותי כוח אדם בתחום האבטחה - כך נודע ל- TheMarker.

במכתב חריף ששיגרה יו"ר מפלגת העבודה ח"כ שלי יחימוביץ' לשר האוצר יובל שטייניץ ולסגן שר הבריאות ח"כ יעקב ליצמן, היא דרשה לבטל בדחיפות את המכרז המשותף למשרד הבריאות והחשכ"ל בטענה כי יש בו משום פגיעה קשה בזכויות עובדים.

"מדובר במכירה פומבית לכל דבר", כתבה יחימוביץ'. "להבדיל ממכרז רגיל - הספקים מחוברים למערכת בשעת המכרז, ומתחרים ביניהם בזמן אמת, און ליין, על הצעת המחיר הנמוכה ביותר. כל זה הגיוני כאשר המכרז הוא על מוצרים: כיסאות, שולחנות, מחשבים, וכו'. אלא שהפעם, באופן חסר תקדים, מדובר במכרז על בני אדם".

"השיטה של מכרז מקוון איננה מתאימה וראויה לבחירה של שירות אבטחה", מודה מנכ"ל משרד הבריאות פרופ' רוני גמזו בשיחה עם TheMarker. "מכרז בשיטה שכזו דוחף לכך שהמחיר הנמוך יהיה מרכיב עיקרי, ודווקא בנושא אבטחה יש להתעמק בנושא האיכות. לאחר בחינה מהירה של הסוגיה החלטתי להורות לועדת המכרזים לעבור לשיטת מכרז מלאה".

לדברי יחימוביץ', גם חסידי שיטת המכרזים ובכלל זה החשכ"ל לשעבר, פרופ' ירון זליכה שהנהיג את שיטת המכרזים המקוונים בשירות המדינה, פסלו מכול וכול את השימוש בשיטה זו במכרזי כוח אדם.

"זאת משום שההחלטה על הזוכה מתקבלת במהירות, בלחץ, תוך מתן עדיפות כמעט בלעדית למכרז הזול". יחימוביץ' הודיעה כי תניח הצעת חוק שתאסור קיום מכרזים מקוונים כאשר מדובר בהעסקת בני אדם.

פיני שיף, מנכ"ל הארגון הארצי של חברות האבטחה בישראל, בירך על ההחלטה: "זה הצעד הנכון שהתבקש", אמר שיף. "אני משמש שש שנים כמנכל הארגון וכל מה שאני עושה יום יום זה ליצור מנגנונים שחברות הארגון יכבדו את זכויות העובדים ואת חוקי העבודה. הסיכוי היחידי שענף השמירה והאבטחה שמפרנס 100 אלף בתי אב בישראל יהיה ממוצב במקום של כבוד יהיה רק אם הוא יכבד זכויות עובדים. זה לא יכול לקרות אם עושים מכרז שבו תוך 20 דקות צריך לזרוק מחיר בתחרות בין מציעים".

במשרד האוצר דווקא מגנים על המכרז שבוטל: "המכרז כולל התייחסות מפורשת להוראת התכ"ם המסדירה את תנאי ההעסקה של עובדים לרבות כל התשלומים הסוציאליים הנדרשים עפ"י חוק", נמסר מהמשרד.

"התיחור (תחרות) נעשה אך ורק על מרכיב התקורה והרווח של הספק ואין שום תחרות על מרכיב השכר שישולם לעובדים. עלות שכר השעה וכל הנגזר ממנו עפ"י הוראת התכ"מ מוכתב באופן ברור במכרז. החשכ"ל המליץ בפני ועדת המכרזים לקיים שימוע לספק הזוכה בתום המכרז הממוכן המתפתח ולוודא כי ההצעה שהתקבלה במכרז אינה הצעה הפסדית ומכסה את עלות התקורה, בהתאם לדרישות של משרד הבריאות במכרז וכן רווח כלשהו לקבלן, זאת לאור חשיבות ההגנה על זכויות עובדים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully