וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ריבלין: "חוק ההסדרים חוזר לפרופורציה"

פנחס וולף

18.10.2010 / 11:46

יו"ר הכנסת התייחס לסיכום שסגר עם משרד האוצר לצמצום החוק טרם תחילת הדיונים בנוגע אליו מחר במשכן. ""היתה הבטחה, ההבטחה לא קוימה, ונאלצנו להיאבק. אני מצטער על כך שכעסתי על שר האוצר"

גדעון צנטנר

(צילום: גדעון צנטנר; עריכה: גדי וינסטוק)

"היה לי כעס גדול על שר האוצר כשהבטיח לי דבר אחד ואחר כך רצה לעשות חוק הסדרים יותר עב כרס מחוקי הסדרים קודמים", כך סיפר הבוקר (שני) יו"ר הכנסת ראובן ריבלין בתדרוך עיתונאים בעקבות הצלחתו לצמצם את חוק ההסדרים בכ-40%, ולקראת הנחת הצעת החוק על שולחנו מחר. בדבריו, ריבלין התכוון למתיחות שהיתה בינו לבין שר האוצר יובל שטייניץ בדיונים שהתקיימו לפני ההסכמה אליה הגיע ריבלין עם האוצר.

ריבלין הוסיף כי לפני הסיכום על החוק, "היתה הבטחה, ההבטחה לא קוימה, ונאלצנו להיאבק. אני מצטער על כך שכעסתי על שר האוצר. בימי סוכות היינו ביחד אושפיזין בסוכתו של סגן שר האוצר והעניין הסתדר". על עצם צמצום חוק ההסדרים, אמר ריבלין כי, "חוק ההסדרים חוזר לפרופורציה ולפי האסכולה לה הכנסת מחויבת בחוק ההסדרים שהוא רק נלווה לתקציב. עד שנת 1984 (השנה בה החל נוהג חוק ההסדרים - פ"ו) לא עלה בדעתו של איש לבטל הליכי חקיקה בכנסת בשביל חוק ההסדרים".

הסיכום אליו ריבלין הגיע עוד בקיץ עם בכירי האוצר היה שהוא יתמוך בתקציב דו שנתי, אך חוק ההסדרים יצומצם דרסטית, סיכום שלדבריו האוצר ביקש תחילה לא לקיים. ריבלין סיפר עוד כי היועץ המשפטי לממשלה הקודם, מני מזוז, אמר לו כי במידה שחוק ההסדרים ימשיך להיות מנופח, יתכן שבג"ץ יתערב מפני שמדובר בחוק עוקף כנסת. לדברי ריבלין, "נראה לי שהרבה מהחוקים שיצאו מחוק ההסדרים יוכלו לעבור בקלות לפני 1 בינואר 2011".

בסך הכל, 19 חוקים ורפורמות הוצאו מחוק ההסדרים ויוגשו לכנסת כחוקים נפרדים. ארבעה חוקים יפוצלו מחוק ההסדרים לאחר הקריאה הראשונה, ושלושה חוקים שהממשלה ביקשה לבטל באמצעות חוק ההסדרים - לא ייכנסו לחוק ההסדרים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully