וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בזק הפסיקה את המגעים למכירת אחזקותיה בוואלה!

ערן גבאי

19.7.2006 / 14:48

בזק ניהלה בחודשים האחרונים מגעים למכירת האחזקות לפי שווי חברה של כ-80 מיליון דולר

חברת בזק הודיעה היום לבורסה כי הפסיקה את המגעים למכירת אחזקות החברה הבת, בזק בינלאומי, בחברת וואלה!.

בזק מדווחת כי החברה "אינה פועלת כרגע למכירת האחזקות". החברה ניהלה בחודשים האחרונים מגעים עם כמה משקיעים פוטנציאליים למכירת מניות בזק בינלאומי בוואלה!, כ-44.5% מהמניות, לאחר שהצהירה כי אינה רואה עוד באחזקה בוואלה! כפעילות סינרגטית לפעילויות הקבוצה. וואלה! מוחזקת על ידי בזק בינלאומי וקבוצת "הארץ" ובין השתיים קיים הסכם המקנה ל"הארץ" זכות רכישה ראשונה. בשבועות האחרונים התבצע ניסיון של קבוצת "הארץ" לרכוש את האחזקה של בזק בינלאומי בוואלה!, לפי השווי שהוצע לבזק בעבור אחזקותיה ושהוערך בכ-80 מיליון דולר.

ככל הידוע, השיחות המתקדמות ביותר שניהלה בזק למכירת האחזקות היו מול דודי ויסמן, אלא שוויסמן, כמו גם יתר המתעניינים בוואלה! - בהם שאול אלוביץ' ובנק הפועלים – היו מעוניינים בחלקה של בזק בינלאומי בלבד בחברה משני טעמים עיקריים: השארת "הארץ" כמשקיע אסטרטגי בחברה שעשויה לסייע מאוד לוואלה! לשמר את כוחה בתחרות הפורטלים בישראל; וכן הפחתת הסיכון בהשקעה שעשויה להסתכם בכ-30%-20% מעל שווי השוק של וואלה! שנתפס כשווי גבוה.

כיום המגמה בקרב כל שחקני הפורטלים הגדולים בישראל היא להגדיל את שיתופי הפעולה והקשרים העסקיים עם גופי המדיה השונים, ועל כן יציאה של "הארץ" מוואלה! נחשבת, בעיני הגופים שהתעניינו ברכישת וואלה!, כמהלך שגוי שמחייב הפחתה משמעותית במחיר העסקה.

וואלה! רשמה ב-2005 הכנסות של כ-75.64 מיליון שקל ורווח גולמי של כ-49.9 מיליון שקל - גידול של כ-58% בהשוואה ל-2004. וואלה! הציגה רווח תפעולי של כ-12.8 מיליון שקל; ורווח נקי של כ-12.3 מיליון שקל. ההכנסות של וואלה מפעילות הפורטל ב-2005 הסתכמו בכ-61.9 מיליון שקל ושיעור הרווח הגולמי מהפעילות הסתכם ב-72%. ההכנסות מסחר אלקטרוני הסתכמו ב-2005 ב-14.1 מיליון שקל ושיעור הרווח הגולמי כ-41%.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully