וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

וול סטריט: המסחר נסגר בירידות שערים

2.3.2007 / 23:33

הנאסד"ק ירד השבוע 5.8% - הירידה החדה מאז אוגוסט 2004; הדאו ג'ונס איבד השבוע 4.3%, הנפילה החדה ביותר ממארס 2003

בורסות וול סטריט השלימו את הירידה השבועית החדה ביותר זה ארבע שנים, ומחקו את העליות שרשמו מתחילת השנה, על רקע חשש מהאטה בכלכלת ארה"ב, והערכות כי הירידות שנרשמו בבורסות העולם השבוע - אשר מחקו יותר מ-1.5 טריליון דולר משווי השוק של חברות ברחבי תבל - טרם הסתיימו. סימנים נוספים להתרחבות המשבר בשוק המשכנתאות בארה"ב הכבידו אף הם על השווקים. מדד נאסד"ק ירד היום ב-1.5% לרמה של 2,368 נקודות, והשלים נפילה שבועית של 5.8% - הירידה השבועית החדה ביותר מאז אוגוסט 2004; מדד דאו ג'ונס איבד 1% לרמה של 12,113 נקודות, בדרכו לנפילה של 4.3% בסיכום שבועי - הנפילה השבועית החדה ביותר מאז מארס 2003. שוק האג"ח הממשלתיות האמריקאיות השלים את העלייה השבועית החדה ביותר מזה חמישה חודשים. התשואה על האג"ח ל-10 שנים ירדה היום ב-0.041% לרמה של 4.515%, והשלימה ירידה שבועית של 0.16%.


האסטרטג אלברט אדוורדס מבנק ההשקעות דרזדנר קליינוורת העריך היום כי הנפילות שנרשמו השבוע בשווקים - אשר החלו לאחר שבורסות סין רשמו ב-27 בפברואר את הצניחה היומית החדה ביותר זה עשור - טרם הסתיימו. "התיקון בשוקי המניות אשר לו כולם ציפו הגיע", כתב אדוורדס, אשר המליץ למשקיעים לצמצם את החזקותיהם במניות לטובת אג"ח ממשלתיות.

אסטרטג השוק מרק פדו מבית ההשקעות קנטור פיצג'רלד העריך אף הוא כי הירידות בשווקים טרם מיצו את עצמן. "הדבר החשוב בתיקונים מסוג זה, הוא לא תנודות חד יומיות חדות, או המגמות בשוק בימים ספורים", אמר פדו. "יידרש זמן לשיקום הנזק הטכני, ומשמעות הדבר היא כי תהליך ההתייצבות עשוי להימשך כל חודש מארס", הוסיף.

מנגד, אנליסטים מבנקי ההשקעות מריל לינץ' ו-UBS העריכו כי הירידות בשווקים הן זמניות בלבד, והמליצו למשקיעים שלא לצאת משוקי המניות. "ככל הנראה, יותר ממחצית מהתיקון בשוק כבר נמצא מאחורינו, ואנשים צריכים להתחיל לחפש הזדמנויות", אמר אסטרטג המניות ניק נלסון מ-UBS לסוכנות הידיעות בלומברג. "אינני גורס כי נתוני המקרו התדרדרו במידה כזו שמצדיקה את הירידות. התיקון הנוכחי יהיה קטן מהתיקון של חודש מאי", הוסיף. נשיא הבנק הפדרלי של סנט לואיס, ויליאם פול, אמר היום כי למרות שכלכלת ארה"ב עשויה לשקוע במיתון, הבנק הפדרלי אינו צופה מיתון, אלא צמיחה של יותר מ-2.5% השנה. מוקדם יותר השבוע הזהיר אלן גרינספאן, היו"ר לשעבר של הבנק הפדרלי, כי הכלכלה האמריקאית עלולה לשקוע במיתון עד סוף השנה הנוכחית. כלכלת ארה"ב בצמחה ברבעון הרביעי של 2006 בקצב שנתי של 2.2% - שיעור צמיחה נמוך באופן ניכר מההערכות הראשוניות שפורסמו בחודש שעבר, לפיהן צמח התוצר המקומי הגולמי (GDP) של ארה"ב ב-3.5% ברבעון הרביעי של השנה; כך מסר שלשום משרד המסחר האמריקאי. נתוני התמ"ג היו נמוכים מתחזיות הכלכלנים, שצפו צמיחה של 2.3% ברבעון הרביעי, לאחר צמיחה של 2% ברבעון השלישי של השנה. בשנת 2006 כולה צמחה כלכלת ארה"ב ב-3.3%, לעומת צמיחה של 3.2% בשנת 2005.

בה בעת, מתרחבים הסימנים למשבר בשוק משכנתאות ה-subprime בארה"ב - כלומר הלוואות הניתנות ללווים בעייתיים אשר לא מצליחים לעמוד בתשלומי המשכנתא, בדרך כלל בריביות גבוהות. ניו סנצ'ורי פייננשל (סימול NEW), החברה השנייה בגודלה בארה"ב בשוק ה-subprime - ירדה ב-7.8% לאחר שהודיעה על דחיית מועד פרסום דו"חותיה הכספיים.

קאנטריווייד פיננשל (סימול CFC), חברת המשכנתאות הגדולה ביותר בארה"ב, מסרה אתמול כי לפי נתוניה, קרוב לחמישית מלווי המשכנתאות הבעייתיים מפגרים כעת בתשלומים. מוקדם יותר השבוע פירסם הבנק הפדרלי נתונים מהם עלה כי שיעור הלווים הבעייתיים בשוק ה-subprime עלה לרמתו הגבוהה ביותר זה ארבע שנים. שיעור הלווים שמפגרים בתשלומים ב-30 ימים לפחות, גדל ברבעון הרביעי של שנת 2006 ל-2.11% - רמתו הגבוהה ביותר מאז הרבעון הרביעי של שנת 2002 - לעומת 1.72% ברבעון השלישי, מסר הבנק. בחמשת החודשים האחרונים בלבד, פשטו את הרגל או נמכרו יותר מ-20 בנקים בשוק משכנתאות ה-subprime בארה"ב, עקב קשיים בשל גידול בחובות בעייתיים. זינוק בהיקף משכנתאות ה-subprime תרם לשגשוג העצום שידע בשנים האחרונות שוק הנדל"ן האמריקאי, שנסק לכדי 10 טריליון דולר.

בחזית נתוני המקרו הכלכליים היום בארה"ב: מדד סנטימנט הצרכנים של אוניברסיטת מישיגן נפל בפברואר לרמה של 91.3 לעומת 96.9 בחודש ינואר - שפל של חמישה חודשים וירידה חדה מתחזיות הכלכלנים למדד ברמה של 93.5.

במגזר הטכנולוגיה, רשמו מניות השבבים ירידות זה היום השני ברציפות, על רקע הורדת תחזית מכירות השבבים בעולם. חברת המחקר גרטנר קיצצה היום את תחזית מכירות השבבים הגלובליות לשנה הנוכחית ל-276.4 מיליארד דולר, או צמיחה של 6.7%, לעומת תחזית קודמת לצמיחה של 9.2% במכירות. אינטל (סימול INTC), יצרנית השבבים הגדולה בעולם, ירדה ב-1.7%; AMD (סימול AMD), יצרנית השבבים למחשבים השנייה בגודלה, איבדה 4.1%.

ענקית המחשבים דל (סימול DELL), אשר הודחה בסתיו האחרון על ידי היולט פקארד (סימול HPQ) מהתואר יצרנית המחשבים האישיים (PC) הגדולה בעולם, דיווחה אמש לאחר הסגירה על נפילה של 33% ברווח הרבעוני - אשר היתה מתונה מתחזיות האנליסטים. מניית דל עלתה ב-0.7%.

AIG (סימול AIG), חברת הביטוח הגדולה בעולם, דיווחה על זינוק של כמעט פי שמונה ברווחיה ברבעון הרביעי של שנת 2006, ל-3.4 מיליארד דולר. מניית AIG עלתה ב-3.2%.

בקרב המניות הישראליות בוול סטריט: טבע (סימול TEVA) ירדה ב-0.3% למחיר של 34.7 דולרים; צ'ק פוינט (סימול CHKP) ירדה ב-1.2% למחיר של 22.2 דולרים; אמדוקס (סימול DOX) איבדה 1.5% למחיר של 34.1 דולרים.

אורמת טכנולוגיות (סימול ORA), החברה הבת האמריקאית של אורמת שנסחרת בבורסת תל אביב, ירדה ב-0.4% למחיר של 38.5 דולרים, למרות העלאת המלצה של HSBC סקוריטיס למנייתה, מ"נייטרלי" ל"תשואת יתר". בכך, השלימה מניית אורמת טכנולוגיות נפילה שבועית של 9.5% לאחר שמוקדם יותר השבוע דיווחה החברה על הכנסות של 66.7 מיליון דולר ברבעון הרביעי של 2006, צמיחה של 13.4% לעומת לרבעון המקביל בשנה הקודמת, אולם הכנסותיה ממכירת החשמל - המגזר הרווחי והגדול יותר - גדלו ברבעון הרביעי ב-8% בלבד לעומת הרבעון המקביל והסתכמו ב-46.6 מיליון דולר. אורמת טכנולוגיות רשמה רבעון רווח נקי של 4.2 מיליון דולר, 12 סנט למניה, וכלל הוצאות על אופציות בהיקף של כ-500 אלף דולר (סנט אחד למניה). אנליסטים המסקרים את פעילותה של החברה צפו בממוצע הכנסות של 67.1 מיליון דולר ורווח של 23 סנט למניה.

בית ההשקעות ססקהאנה פייננשל העלה היום אל המלצתו למניותיהן של קרניבל (סימול CCL), חברת שיט התענוגות הגדולה בעולם והנמצאת בשליטת משפחת אריסון, ושל רויאל קריביאן (סימול RCL), חברת שיט התענוגות השנייה בגודלה בעולם הנמצאת בשליטת משפחת עופר, מ"נייטרלי" ל"חיובי". מניית רויאל קריביאן עלתה ב-0.5%; לעומתה, ירדה מניית קרניבל ב-0.9%.

מניית הביוטכנולוגיה הצעירה, רוזטה ג'נומיקס (סימול ROSG), זינקה ב-11.8% למחיר של 9.8 דולרים, בדרכה לזינוק של 40% בשבוע הראשון שלה בוול סטריט. החברה השלימה הנפקה ראשונה לציבור (IPO) בבורסת נאסד"ק, בלילה שבין שני לשלישי, לפי מחיר של 7 דולרים למניה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully