וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

וול סטריט: המסחר נסגר בעליות

עומרי כהן

1.6.2007 / 23:51

הראלי נמשך והמדדים שברו שיאים: הנאסד"ק השלים עלייה שבועית של 2.2%, הדאו ג'ונס עלה ב-1.2%. נס עלתה ב-2%

ראלי בן יותר מחודשיים, המאפיין את מרבית שוקי העולם מאז גל המימושים של פברואר, הזניק השבוע את בורסות וול סטריט לרמת שיא. גם היום נמשכה המגמה החיובית הודות לגידול של כמעט 100% בהיקף המשרות החדשות בארה"ב וירידה בקצב האינפלציה לרמה התואמת את יעדי הבנק הפדרלי המרכזי.

מדד נאסד"ק עלה ב-0.4% לשיא של יותר משש שנים - 2,613 נקודות - והשלים טיפוס שבועי של 2.2%. מדד דאו ג'ונס הוסיף 0.3% לשיא של 13,668 נקודות ועלה בשבוע כולו ב-1.2%. מדד S&P 500 התחזק ב-0.4% לשיא של 1,536 נקודות. בשבוע כולו הוסיף המדד המקיף לבחינת ביצועי שוק המניות האמריקאי 1.4%. בשוק הסולידי, נמשכו ירידות המחירים והתשואה על האג"ח של ממשלת ארה"ב ל-10 שנים עלתה ב-0.07% ל-4.96%.

את עיקר הדחיפה למדדים סיפקה היום הגזרה המקרו כלכלית. נתוני התעסוקה הטובים מהצפוי לחודש מאי הצביעו על התאוששות בשוק התעסוקה האמריקאי. בחודש שעבר נוספו 157 אלף משרות חדשות למגזר הלא-חקלאי בארה"ב לאחר תוספת של 80 אלף משרות בלבד באפריל. בוול סטריט צפו בממוצע לתוספת נמוכה יותר של 135 אלף משרות חדשות. שיעור הבלתי מועסקים נותר ללא שינוי ברמה של 4.5%, ואילו השכר הממוצע לשעה עלה ב-0.3% - שניהם בהתאם לתחזית הממוצעת בשוק.

נתון אחר הצביע על ירידה מפתיעה של 0.1% בהכנסה הפרטית באפריל לצד גידול גבוה מהצפוי של 0.5% בהוצאה הצרכנית האישית. ליבת האינפלציה המחושבת מנתוני הצריכה עלתה באפריל ב-0.1% בלבד לעומת מארס, ושיעור העלייה השנתי ירד לרמה של 2% מ-2.1% במארס. בעקבות ירידה זו, נכנסה האינפלציה לטווח היעד הבלתי רשמי של הבנק הפדרלי המרכזי - 2%-1%, מה שמקטין עוד יותר את האפשרות הקטנה ממילא להעלאה נוספת של הריבית בעתיד הקרוב.

עוד דווח על האצה בקצב ההתרחבות של הפעילות היצרנית בארה"ב במאי כאשר מדד מנהלי הרכש של המגזר היצרני עלה ב-0.3 נקודות לרמה של 55 נקודות בעוד שציפיית השוק היא לירידה של 0.7 נקודות במדד. מדד אמון הצרכנים של אוניברסיטת מישיגן עלה במאי ב-1.2 נקודות ל-88.3 נקודות - גבוה במקצת מציפיות השוק. נתון חיובי נוסף הצביע על ירידה של 3.2% בהיקף הבתים הממתינים למכירה באפריל.

אתמול פורסם בארה"ב, כי ברבעון הראשון של 2007 נשחק קצב הצמיחה של כלכלת ארה"ב לרמה של 0.6% בשנה. אולם גם נתון זה לא הצליח להרתיע את המשקיעים, בין השאר, בעקבות דברי הבנק הפדרלי המרכזי שפורסמו יום קודם לכן, ואשר הצביעו על תחזית להתאוששות בקצב הצמיחה השנה ובשנה הבאה.

בפרוטוקול ישיבת ועדת השוק הפתוח הפדרלית מ-9 במאי, נכתב כי "בתחזית שהוכנה לפגישה זו, הצוות צופה שקצב הפעילות הכלכלית יתרומם מהצמיחה החלשה ברבעון הראשון לקצב שמעט מתחת לפוטנציאל הכלכלי ארוך הטווח בחלק הנותר של השנה, ויגדל בקצב שדומה לתפוקה הפוטנציאלית ב-2008". עוד נכתב, כי "משתתפי הפגישה חוזים שהתמ"ג הריאלי יעלה בקצב שנמוך במעט משיעור המגמה הכלכלית של הצמיחה עד סוף השנה, ויתרומם לשיעור שדומה לשיעור המגמות הכלכליות ב-2008".

את המגמה החיובית בשוקי המניות מניעה מזה זמן מגמה חזקה במיוחד של מיזוגים ורכישות. מגמה זו לבדה תרמה כשליש מעליית מדד S&P 500 בשנה האחרונה והציפיות להימשכותה, בצירוף התחזיות להמשך צמיחת כלכלת העולם, גורמים לשוקי המניות בעולם להמשיך ולטפס.

רק אתמול, דווח כי בנק ואקוביה האמריקאי סיכם על רכישת חברת הברוקראז' איי-ג'י אדוארדס תמורת 6.8 מיליארד דולר, וכבר היום חזרו אמצעי התקשורת לעסוק בהצעת הרכש של ענקית המדיה, ניוז קורפ, לחברת החדשות הפיננסיות דאו ג'ונס. מניית דאו ג'ונס (DJ), המוציאה לאור של העיתון "וול סטריט ג'ורנל," זינקה ב-14.8% ל-61.2 דולר לאחר שבעלי השליטה בה, משפחת בנקרופט, הסכימו לדון עם ניוז קורפ בהצעה לרכוש את דאו ג'ונס תמורת 5 מיליארד דולר. ההצעה משקפת מחיר של 60 דולר למניה, כך שבשוק מעריכים כנראה כי בעקבות הפגישה יועלה מחיר העסקה.

דו"חות כספיים טובים מהמצופה של ענקית המחשבים דל תרמו גם הם לאופטימיות בשווקים. דל, היצרנית השנייה בגודלה בעולם של מחשבים אישיים, דיווחה על גידול של 3% בהכנסות ברבעון האחרון ל-14.6 מיליארד דולר ועל ירידה של 0.4% ברווח הנקי ל-759 מיליון דולר. האנליסטים, בממוצע, צפו תוצאות חלשות יותר ומניית דל עלתה ב-1.5%.

אצל הישראליות, שמרה סרגון על המומנטום החיובי כשעלתה עוד 2.2% ל-9.8 דולרים והשלימה זינוק של כ-78% מתחילת 2007. סרגון, המספקת פתרונות אלחוטיים לרשתות תקשורת, נהנית בחודשים האחרונים משיפור ניכר בפעילותה הודות לחוזי OEM עליהם חתמה אשתקד עם ענקיות הסלולר נוקיה ומוטורולה. את הרבעון הראשון של 2007 היא סיימה עם גידול של 59% בהכנסות ל-33.9 מיליון דולר ועם רווח נקי של 2.6 מיליון דולר. זאת, לעומת רווח של 288 אלף דולר בלבד שרשמה ברבעון המקביל ב-2006.

טבע עלתה ב-0.7% ל-39.5 דולר לאחר שאיבדה אמש 0.6% מערכה. הבנק הבריטי HSBC העלה אתמול את מחיר היעד שלו לטבע מ-42.5 דולר ל-46 דולר, וחזר על המלצת "תשואת יתר". בעדכון למשקיעים, העריך האנליסט אחמד סבנט, כי בית המשפט המחוזי בניו ג'רזי ידחה את בקשתה של חברת התרופות השווייצית נוברטיס למנוע מטבע מלשווק גרסה גנרית לתרופה לוטרל, המיועדת לטיפול ביתר לחץ דם. מניית נס טכנולוגיות נפלה ב-16.5% מתחילת 2007 על רקע עזיבה המונית של מנהלי החברה וחולשה בביצועיה הכספיים. עם זאת, היום הוסיפה נס 2% ל-12.2 דולר לאחר שהבנק האמריקאי ג'יי.פי מורגן החל לסקר את פעילות החברה עם המלצת "תשואת יתר" למנייתה. לדעת ג'יי.פי מורגן, נס מתומחרת כעת במחיר אטרקטיווי עבור שחקנית נישה בתחום שירותי טכנולוגיות המידע (IT) ומיקור החוץ לפרויקטים של תוכנה.

אופטיבייס, המספקת פתרונות לשידורי וידיאו דיגיטלים, איבדה 0.2% ל-4.4 דולר לאחר הוסיפה כ-9% בשלושה ימים בתגובה לעסקה חדשה בהודו. במסגרת העסקה, תשמש אופטיבייס קבלן משנה של חברת ציוד הטלקום UT Starcom בפרויקט שידורי הטלוויזיה של מפעילת הטלקום ההודית Aksh, המוקם בניו דלהי. אופטיבייס תספק לפרויקט מערכות לדחיסה והעברה של שידורי וידיאו דיגיטליים, והכנסותיה מהעסקה מוערכות בשוק בחצי מיליון דולר. עם זאת, לשיתוף הפעולה המתרקם עם UT Starcom יש כנראה חשיבות רבה יותר מעסקה בודדת זו עקב האפשרות לעסקות נוספות בעתיד.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully