וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

וול סטריט: המסחר נסגר בירידות שערים

אסף רותם

29.12.2007 / 0:14

נאסד"ק השיל 0.1% ומדד דאו ג’ונס טיפס בשיעור זעום. המדדים נסחרו בירידות לאור נתונים חלשים של מכירות מוצרים בני קיימא

המסחר בוול סטריט התנהל במהלך היום ביציבות וננעל בסמוך לרמות הסגירה של אמש: מדד דאו ג’ונס טיפס בשיעור זעום ל-13,365 נקודות אך סיכם את השבוע בירידה של כ-0.7%; מדד נאסד"ק השיל 0.1% ל-2,674 נקודות וירד השבוע ב-0.7%. מדד S&P500 נסוג ב-0.1% ל-1,478 נקודות אולם בשבוע כולו ירד ב-0.4%.

המדדים נסחרו אתמול בירידות לאור נתונים חלשים מהצפוי של מכירות מוצרים בני קיימא, יחד עם ההודעה על רציחתה של ראש ממשלת פקיסטאן לשעבר, בנזיר בוטו, והירידה החדה במלאי הנפט הגולמי בארה"ב.

ההתפתחויות האחרונות בפקיסטאן החזירו את המשקיעים לימים של חוסר ודאות שמקרין בוודאי גם על השווקים. בנוסף, מכירות הבתים החדשים בארה"ב רשמו ירידה חדה מהצפוי של 9% בנובמבר ונתון זה גם השפיע לרעה על השוק הסולידי: התשואות על האג"ח הממשלתיות ל-10 שנים ירדו בחדות, מ-4.2% ל-4.1%.

למגמה המעורבת היום הובילה תמונת המצב מחוץ לשוק הדיור, שנראית ורודה יותר: הפעילות במגזר הייצור במערב התיכון של ארה"ב ובניו יורק התרחבה בדצמבר, כפי שדווח היום. במקביל, מדד מנהלי הרכש של שיקגו עלה בדצמבר ל-56.6, הרמה הגבוהה ביותר מאז יוני, מ-52.9 בנובמבר. כלכלנים צפו כי המדד ירד ל-51.8. כשהמדד גבוה מ-50 הוא מצביע על התרחבות כלכלית. בניו יורק עלה מדד מנהלי הרכש ל-449.1 בדצמבר מ-445 בנובמבר, עלייה חודשית שלישית ברציפות.

על המסחר השפיעו גם הודעות של כמה מבנקי ההשקעות כי ימכרו נכסים שברשותם, מה שעשוי לעזור להון העצמי המצטמק שלהם. בין הבולטים: בנקי ההשקעות סיטי ו-HSBC שעשויים למכור נכסים או לבטל חטיבות בעלות היקף הכנסות מצטבר של כ-25 מיליארד דולר. במקביל, יצאה בשורה שלילית לשוק היום שמבהירה את הקושי של בנקי ההשקעות להתמודד עם המשבר: בנקי ההשקעות המובילים בוול סטריט הודיעו כי ימכרו אג"ח המניב תשואה גבוהה - כלומר אג"ח בסיכון גבוה - בהנחה של 10% כדי להיפטר מהמלאי.

מאידך, בצד החיובי יותר של שוק המלווים האמריקאי העגמומי, חברת הלוואות הסטודנטים סאלי מיי, אשר היתה בין הנפגעות ממשבר האשראי. סאלי מיי הודיעה כי הצליחה לגייס יותר כסף במניות ובחוב מאשר ציפתה, ובסה"כ העמיקה את כיסיה המצומקים בכ-3 מיליארד דולר. מניית גוגל, המשיכה להתנדנד סביב רמת התמיכה וההתנגדות של 700 הדולרים. אתמול היא ננעלה שוב מעט מעליו, במחיר 701 דולר, וגם היום נסחרה במגמה חיובית.

בקרב הישראליות, אתמול העלה בנק ההשקעות דויטשה בנק את מחיר היעד של מניית טבע מ-48 דולר ל-55 דולר עקב הודעת טבע על תחילת המכירה של תרופת הפרוטוניקס. להערכת האנליסט דייויד סטיינברג מדויטשה בנק, ייצר מבצע ההשקה תוספת לרווחי טבע של 22-17 סנט למניה. עם זאת, עיקר התוספת תירשם בדו"חות 2008.

לדבריו, "הבלעדיות בפועל של טבע על הפרוטוניקס יכולה להימשך שנה. למרות המגמה האדומה בשוק, טבע נסחרה בירידה זעמה, ועשויה להמשיך ולבלוט".

בזירת האנרגיה, מחיר הנפט הגולמי המשיך לטפס: החוזים על הנפט נסגרו במחיר של 97.12 דולר לחבית בבורסת הסחורות של ניו יורק, עלייה של 0.5%. מי שנהנית מכך בדרך כלל היא מניית חברת האנרגיה החלופית, אורמת טכנולוגיות, וגם היום היא נסחרה בעלייה.

עוד בלטה היום מניית אטיוניטי בנפילה של כ-15%, לאחר שדיווחה כי אחד משותפיה ביטל חוזה עמה אשרתרם ב-2007 הכנסות של כמיליון דולר. החברה ציינה כי לביטול ההסכם לא יהיו השלכות מהותיות על תוצאותיה ב-2008 וכי היא מותירה את תחזיותיה על כנן.

  • עוד באותו נושא:
  • וול סטריט

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully