וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הבורסה בת"א: המסחר ננעל בירידות של כ-3%

עומר רבין

23.1.2008 / 17:36

הצהרה מפתיעה של נגיד הבנק האירופי החזירה את הפאניקה לשווקים והורידה את מדד המעו"ף ב-3.32%. מדד ת"א 100 איבד 2.99%

המשקיעים שמחו לגלות אתמול שהצניחה נבלמה, אבל השמחה הייתה מוקדמת מדי: משפט אחד של נגיד הבנק האירופי בכנס הכלכלה בדאבוס הצליח להחזיר את הבהלה לשווקים ולהביא לירידות חדות במדדים.

מדד המעו"ף צנח ב-3.32% לרמה של 1,065.35 נקודות - בכך משלים מדד המעו"ף (ת"א 25) ירידה של כ-12.5% מתחילת השנה בתוך כחודש בלבד. מדד ת"א 100 ירד ב-2.99% לרמה של 998.13 נקודות. מדד התל-טק צלל ב-2.72% לרמה של 275 נקודות. מחזור המסחר הסתכם בכ-3.11 מיליארד שקל.

בין הירידות הבולטות ניתן למצוא את מניות "טבע" שנפלה בכחמישה אחוזים, ואת מניות "חברה לישראל", "אפריקה" ו"פרטנר" שירדו ב-4.8% כל אחת. מניית פריגו רשמה צניחה של 6.5% ומניית וריפון, איך לא, רשמה גם היא ירידה חדה נוספת של 7.5%.

"המטרה: לשמר אינפלציה נמוכה"

והנה הסיבה לטירוף היומי: הנגיד האירופי, ז'אן קלוד טרישה, שנאם בכנס דאבוס לכלכלה רמז כי בניגוד לעמיתו האמריקאי שהוריד אמש את הריבית על מנת לבלום את נפילות המדדים - הוא אינו מתכוון לעשות כך. "המטרה שלנו היא לשמור על אינפלציה נמוכה", הצהיר טרישה בכנס, ומיד צבע את המסכים ברחבי העולם באדום.

אמש, דווקא הצליח ברננקי בצעד של הורדת הריבית בשיעור גבוה (0.75%) לעצור את המפולת ולבלום את קריסת השווקים: הירידות בוול-סטריט התמתנו, ואפילו כאן בתל אביב פתחו המשקיעים את יום המסחר בחיוך עם עליות של עד 1% במדדים המובילים.

הדולר שב להתרסק: 3.712 ש"ח

בד בבד, חוזר הדולר לרמות השפל שלו על רקע הודעת נגיד הבנק המרכזי של ארה"ב: מחירו היציג של המטבע האמריקאי נקבע היום על ידי בנק ישראל על 3.712 שקלים - מדובר בירידה של 2.19% בתוך 24 שעות מהשער שנקבע למטבע אתמול בצהריים.

הירידה החדה בערכו של המטבע לרמות השפל שאפיינו אותו לפני מספר ימים ושלא ידענו כמותן מאז קיץ 1998, היא תוצאה של היחלשות המטבע אל מול המטבעות העיקריים בזירת המט"ח: הורדת הריבית בשוק האמריקאי על ידי בן ברננקי הביאה, כאמור, לבלימה מסוימת בנפילת המדדים ברחבי העולם ולמכירה של הדולרים ברחבי העולם.

במסחר הבין-בנקאי שלאחר קביעת השער היציג נסחר המטבע ברמות של 3.68 שקלים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully