וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

צ'רלטון הפסידה ביורו

אופיר בר-זהר

2.7.2008 / 8:02

למרות הרייטינג הגבוה, הוצאותיה של צ'רלטון על רכישת זכויות השידור והקמת אולפן שקוף הגיעו ל-42.5 מיליון שקל ועלו על ההכנסות

שידור הגמר של טורניר היורו בערוץ 10 אמנם זכה לשיעור צפייה של 31.2%, ואף הטורניר כולו גרף שיעור צפייה ממוצע של 18.5%, אך נתונים אלה לא הספיקו כדי להפוך את רכישת משחקי היורו על-ידי צ'רלטון, שבבעלות אלי עזור ופיני זהבי, למהלך רווחי.

הסכום שבו רכשה צ'רלטון מאופ"א את זכויות השידור של 31 המשחקים מוערך ב-7-8 מיליון יורו, כלומר כ-40.5 מיליון שקל (לפי שער היורו בקיץ 2007, עת רכישת המשחקים). עלות הקמת אולפן השידור השקוף בהרצליה ושליחת צוותים לאוסטריה ושווייץ מוערכת בחצי מיליון דולר נוספים - קצת פחות משני מיליון שקל.

ההכנסה העיקרית של צ'רלטון מהטורניר היתה ממכירת זמן הפרסום ב-19 המשחקים ששודרו בערוץ 10. לאחר שהחברה ניסתה לפתוח במו"מ עם זכיינית ערוץ 2 רשת ועם ערוץ 10 ולמכור את הזכויות למשחקים ב-6-8 מיליון דולר, נקבע בהחלטה תקדימית כי 19 משחקים, שלפי החוק חלקם אמורים להיות משודרים בערוץ פתוח, יועברו לערוץ 10 בתמורה לזמן פרסום, שאותו מכרה צ'רלטון באופן עצמאי.

לפי בכירים בשוק המדיה, למעט במשחקים הראשונים, מכרה צ'רלטון את זמן הפרסום במלואו, כלומר 60 ספוטים למשחק ב-19 המשחקים ששודרו בערוץ 10. לאחר מכן אף נוסף ברייק פרסומות אחרי שידור האולפן בתום המשחק. צ'רלטון גבתה 32 אלף שקל לספוט, ולפיכך הרוויחה ממכירת הפרסום, הכולל גם חסויות, סכום של כ-36.5 מיליון שקל. בניכוי עמלת פרסום של כ-15%, מתקבל סכום של כ-31 מיליון שקל. רוב זמן הפרסום נמכר עוד לפני הטורניר למפרסמים אסטרטגיים בסכום של כמיליון דולר לחבילה, והיתר בספוטים בודדים.

כ-35 אלף מנויים של yes ו-HOT הצטרפו ביוני לערוצים של צ'רלטון. כל מנוי שילם 50 שקל בעבור צפייה חודשית בערוצי ספורט1 וספורט2, ומסכום זה מקבלת צ'רלטון כ-40 שקל. לפיכך, הרוויחה החברה בתקופה זו 1.4 מיליון שקל ממנויים בלבד.

בנוסף, גבתה החברה תשלום בעבור הקרנה פומבית של המשחקים מבעלי מסעדות ופאבים בסכומים שנעים בין אלפי שקלים בודדים ל-15 אלף שקל. מאוחר יותר אף חתמה צ'רלטון על הסכם עם בעלי מסעדות החברים באיגוד בעלי המסעדות - כ-10% מכלל בעלי המסעדות בישראל - לפיו יקבלו הנחה של 50% על הקרנת המשחקים. לפי מקורב, מדובר במאות בתי קפה שעם חלקם עדיין מתנהל מו"מ על גובה התשלום. מתשלומים אלה הכניסה צ'רלטון סכום מוערך של כמה מיליוני שקלים בודדים.

הוצאות החברה הגיעו לכ-42.5 מיליון שקל, לעומת הכנסות מפרסום של כ-31 מיליון שקל והכנסות ממנויים של כ-1.4 מיליון שקל. כלומר, על צ'רלטון לגבות יותר מ-10 מיליון שקל מבעלי בתי קפה ופאבים כדי לכסות את הוצאתה, בעוד שההערכות האופטימיות ביותר לא מגיעות לסכום כזה.

מצ'רלטון לא נמסרה תגובה.

  • עוד באותו נושא:
  • צ'רלטון

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully