וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אורי שני רוצה ללכת עם גאידמק לבוררות

הילה רז

10.9.2008 / 14:35

שני הגיש בקשה לצו עיקול זמני בסך 31 מיליון שקל על חשבונות של גאידמק. האוליגרך מתנגד לבוררות ודורש לדון במחלוקת בביה"ד לעבודה

המחלוקת בין אורי שני לארקדי גאידמק עשויה להגיע לבוררות. עו"ד רון ברקמן, בא כוחו של אורי שני, פנה לשופט (בדימוס) אמנון סטרשנוב, נשיא המוסד הישראלי לבוררות עסקית, על מנת שימנה בורר במחלוקת שנתגלעה בין אורי שני וארקדי גאידמק וחברת אי.ג'י. בי אינטרנשיונל אחזקות.

סטרשנוב קבע בהחלטתו כי לצדדים ניתנת אורכה בת 15 ימים על מנת לנסות להגיע להסכמה בנוגע לזהות הבורר. מחר חל המועד האחרון בו יכלו הצדדים להגיע להסכמה. המוסד הישראלי לבוררות יציע שלושה בוררים מהם אמורים לבחור הצדדים בורר אחד מוסכם. בין הבוררים המוכרים שפועלים מטעם המוסד לבוררות השופטים בדימוס אורי שטרוזמן ודניאל ארנסט, עו"ד שמואל זיסמן, עו"ד אלי זוהר ועו"ד גד נשיץ.

על פי ההסכם בין שני לגאידמק, נקבע כי מחלוקות בנוגע להסכם יידונו בפני בורר מוסכם. על פי הסכם אחד בין הצדדים, במידה שתהיה מחלוקות לגבי זהות הבורר הסכימו הצדדים כי נשיא המוסד הישראלי לבוררות, סטרשנוב, יקבע את זהות הבורר. הסכם נוסף קבע כי במקרה של מחלוקת על זהות הבורר, ראש לשכת עורכי הדין יקבע את הבורר.

בתחילת השבוע הגיש אורי שני בקשה להטלת צו עיקול זמני בסך 31 מיליון שקל על חשבונותיו של גאידמק. שני, שפרש לפני כחודשיים מתפקידו כמנהל העסקים של ארקדי גאידמק, טוען כי גאידמק הפר התחייבות להעביר לטובתו בנאמנות מניות של החברה הציבורית אוסיף בשווי 50 מיליון שקל נטו, והעביר מניות בשווי כ-19 מיליון שקל בלבד.

בבקשה נטען כי עם העברת המניות התחייב גאידמק בפני שני להשלים את העברת יתרת המניות בתוך ימים ספורים, ואולם לבסוף נאמר לשני כי ההפקדה מתעכבת עקב קשיים תזרימיים של גאידמק. שני היה אמור להיהפך לשותפו של גאידמק ולמנהל הבכיר ביותר במערכת העסקית שלו, ולשם כך עזב את תפקידו כמנכ"ל שיכון ובינוי שבשליטת קבוצת אריסון.

לאחר הגשת הבקשה תקף גאידמק את שני בכלי התקשורת וטען כי תחת ניהולו לא חל שינוי לטובה בחברות שבשליטתו וכי שני עשה רק לביתו שלו. תגובתו המשפטית של גאידמק לבקשת העיקול של שני אמורה להיות מוגשת עד מחר לבית המשפט.

עו"ד יוסי שגב המייצג את גאידמק במחלוקת עם אורי שני מסר כי הוא מתנגד להליך הבוררות. מאחר שהתיק אינו המתאים לבוררות. לדבריו, "מדובר בעובד שעבד לכל היותר ששה חודשים אצל גאידמק, ויש לקבוע אם השכר שהוא קיבל די בו, או שמגיע לו שכר נוסף או שעליו להחזיר כסף שקיבל. והדברים בסמכות בית דין לעבודה ולא בוררות".

לטענת שגב, ההסכם בין הצדדים קבע כי יופקדו 50 מיליון שקל בנאמנות כדי להבטיח מה שיגיע לשני לאחר סיום עבודתו, אך ההסכם מדבר על טווח ארוך ולמעשה בלתי נראה לעין. שגב מסר כי הסכום המוזכר בהסכם נגזר מהתוצאות העסקיות של החברות תחת ניהולו של שני, שאמורות היו להביא לעליית שווי המניות בחברות של גאידמק. לדברי שגב, "מדובר באדם שלא עבד עשר שנים, אלא חצי שנה, והתוצאה היא ירידת ערך המניות. במקרה הטוב לא מגיע לו דבר".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully