וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ענקית ציוד התקשורת נורטל קורסת

14.1.2009 / 17:50

יצרנית ציוד הטלפון הגדולה ביותר בצפון אמריקה הגישה בקשה לפשיטת רגל ולהגנה מפני נושים עקב חובות מצטברים של מיליארדי דולרים

חברת נורטל נטוורק, יצרנית ציוד הטלפוניה הגדולה ביותר בצפון אמריקה, הגישה היום בקשה לפשיטת רגל ולהגנה מפני נושים בעקבות ההשפעות החמורות של המשבר הכלכלי הגלובלי על עסקיה.

הבקשה הוגשה יום לפני שהחברה, שבסיסה בטורונטו שבקנדה, אמורה לבצע תשלום ריבית של כ-107 מיליון דולר. בתגובה, מניית החברה צנחה ב-76% במסחר הטרום-פתיחה בוול סטריט, ואולם עתה לא מתנהל מסחר במניה.

נורטל סבלה מתחרות עזה מצד חברות בארה"ב ובאירופה, לצד חברות זולות יותר מאסיה, וצברה הפסדים של מיליארדי דולרים. החברה סבלה גם מהתמעטות השימוש בציוד התקשורת שהיא מייצרת. ההאטה הגלובלית בכלכלה החריפה את הקשיים של נורטל, שבחודש שעבר הזהירה כי בתנאים הנוכחיים נמצאים עסקיה תחת לחץ כבד והנזילות שלה מידרדרת.

בנובמבר דיווחה החברה על הפסד של 3.4 מיליארד דולר ברבעון השלישי וחתכה את התחזית שלה ל-2008. נורטל גם הודיעה אז על פיטורי 1,300 עובדים – כ-5% מכוח האדם שלה. החברה גם בישרה על הקפאת העלאות השכר, קיצוץ בהוצאות על ייעוץ ובחינת אפשרות למימושי נדל"ן.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully