וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בלינקוב: "אין בתקציב החדש סאדיזם"

רוית הכט

7.5.2009 / 12:16

הממונה על התקציבים: "אני מקבל את הביקורת בהבנה, אך אנחנו עושים זאת לטובת המדינה". סך הקיצוץ לשנים 2009-10 יעמוד על 14 מיליארד שקל

יותם רונן

(צילום: יותם רונן, ערכית וידאו: גדי וינסטוק)

"אין בתקציב החדש סאדיזם", כך מגיב הממונה על התקציבים באוצר רם בלינקוב, לביקורת החריפה שהוטחה באוצר בעקבות התוכנית הלכלית החדשה. לדביר בלינקוב, "אני מאמין גם מי שאמר שאנחנו סדיסטים לא באמת התכוון לכך. אני מקבל את הביקורת בהבנה, אך אנחנו עושים זאת לטובת המדינה".

בלינקוב התייחס היום לתוכנית הגזירות של האוצר, שפורסמה היום בגובה 7 מילארד שקל. קיבלנו שורה של החלטות לא כך כך דרמטיות כפי שמציגים אותן", אמר בלינקוב.

בתוך נודע, כי משרד האוצר מתכוון לקצץ עוד 7 מיליארד שקלים מתקציב המדינה, בנוסף ל-7 מיליארד עליהם כבר הוכרז. כך שסך הקיצוץ ל-2009-10 יעמוד על 14 מילארד שקל.

בכיר באוצר אמר היום בתגובה לביקרות על התקציב " יש שתי ברירות איך לטפל בגירעון, להגדיל אותו, כפי שאנשים שלכאורה דואגים למדינה אומרים. והדרך השניה היא לסגור את הגירעון". לדבריו, "אנחנו בחרנו בדרך אחרת בה אנחנו מסתכלים על הגירעון כמצב זמני במטרה לייצר מדיניות לטווח ארוך שעיקרה הוא שליטה בגירעון".

הבכיר גם התייחס לביקורת שהוטחו בתקציב מצד המערכת הפוליטית ואמר כי "כל אחד יכול להתחרות בדמגוגיה של בוז'י הרצוג ושל שלי יחימוביץ. גם אנחנו יודעים להיות פיות טובות, אולם אם לא ננקוט בצעדים האוכלוסיות החלשות ישלמו את המחיר".

בעניין תקציב הביטחון אמרו באוצר, כי על תקציב 2009 לא חל קיצוץ, והוא יישאר בגובה של 46 מיליארד. "אם מסתכלים שלוש שנים אחורה התקציב עמד על 40 מיליארד", נאמר. "אפשר להתווכח אם עופרת יצוקה היה אירוע יוצא דופן המצריך הגדלת התקציב, אבל אי אפשר להתווכח שהמשבר הכלכלי, הגדול ביותר בעשרות השנים האחרונות הוא אירוע יוצא דופן". לדברי הבכיר, "היה ויכוח עם רה"מ לגבי הפחתת המסים, אבל אנחנו מאמינים שהשפעת הפחתת המסים למי שחזק כלכלית תחלחל גם לשכבות החלשות".

על הפרק: קיצוצים בביטחון וברווחה

הקיצוצים עליהם הודיע מוקדם יותר משרד האוצר כוללים קיצוץ של שני מיליארד וחצי שקלים בתקציב הביטחון, וכן לדחות את גיל הפרישה מצה"ל ולפגוע בשכרם של אנשי הקבע שאינם קרביים. בתחום הרווחה, האוצר מבקש לקצץ ב-10% את קצבאות הילדים, וכן את התוספת שהובטחה לש"ס וליהדות התורה בהסכם הקואליציוני.

שאר קצבאות הביטוח הלאומי יוקפאו עד תחילת השנה הבאה. בסך הכל יחסוך האוצר בסעיפים האלה כ-900 מיליון שקלים, והתקציב ל-2009 יעמוד על 313.8 מיליארד שקלים ובסיס התקציב ל-2010 יהיה 326.5 מיליארד שקלים.

האוצר מבקש גם להחמיר את התנאים לקבלת דמי אבטלה, ולבטל את מתן דמי האבטלה ללומדים לבחינות ההסמכה לראיית חשבון ולעריכת דין. הקיצוצים המוצעים במערכת החינוך מסתכמים בכ-200 מיליון שקלים. האוצר שב ומציע לבטל מיד את הסיבסוד לתלמידי משפטים, מנהל עסקים וחשבונאות. רפורמת "אופק חדש" תעוכב, ויידחה צמצום מספר התלמידים בכיתות א' ו-ב'.

בתחום הבריאות האוצר מבקש לגבות 50 שקלים עבור כל יום אשפוז בבית חולים, גם יולדות ייאלצו לשלם. במכתב נלווה להצעה שנשלחה אמש לשרים מהממונה על התקציבים באוצר רם בלינקוב, נכתב כי, "הקיצוצים אינם מסתכמים בסכום הנדרש, וכי אם לא תושג עסקת חבילה עם ההסתדרות והמעסיקים אפשר שיידרשו קיצוצים נוספים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully