וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גם לפני GAP: אקירוב דפק קופה

נתן שבע

25.8.2009 / 10:30

חברת אלרוב הרוויחה 70 מיליון שקלים ברבעון השני של 2009 - פחות מבשנה שעברה, אז רשמה רווח גדול בגלל מימושי נדל"ן. ירידה חדה נרשמה בהוצאות המימון

שבשליטת אלפרד אקירוב הרוויחה 69.7 מיליון שקל, ירידה של 19% לעומת הרבעון המקביל בשנה שעברה. הירידה נרשמה בעקבות רווח גדול שהיה ממימושי נדל"ן ברבעון המקביל בסך 105 מיליון שקל, ולצד ירידה חדה בהוצאות המימון של החברה ברבעון זה.

תוצאותיה של אלרוב מושפעות מהחברה הבת, אלרוב נדל"ן ומלונאות, שפירסמה את תוצאותיה בשבוע שעבר, ומתיק ני"ע הגדול של החברה, המושקע כמעט כולו במניות לאומי. הכנסות החברה ירדו ב-17% ל-222.9 מיליון שקל. תוצאות החברה הושפעו מעלייה בהכנסות מדירות בפרויקט ממילא - הכנסות בהן הכירה החברה ברבעון שחלף. עוד תרמה לתוצאות עלייה בדמי השכירות מנכסים, ורוחים מני"ע והכנסות אחרות, בסך 77 מיליון שקל. מנגד נרשמה ירידה בפעילות מלון מצודת דוד בירושלים לאור המיתון.

דמי שכירות מנכסי הקבוצה ברבעון עלו ב-30% ל-60 מיליון שקל. דמי שכירות מהנכסים בישראל ודיור מוגן עלו ב-42% ל-19.6 מיליון שקל. דמי השכירות מהנכסים המניבים בחו"ל הסתכמו בכ-40.3 מיליון שקל - עלייה של 26%. העודף התפעולי שנבע ממלון מצודת דוד נחתך בחצי לכ-12.6 מיליון שקל, בעקבות הירידה בהיקף התיירות הנכנסת.

תיק הני"ע של החברה הולך ומשתפר, לאחר שהקיז לחברה הפסדים על הנייר של כ-540 מיליון שקל בשנה שעברה. תיק זה עמד נכון לתום הרבעון (ני"ע סחירים וני"ע זמינים למכירה) על שווי של 617 מיליון שקל, לעומת 463 מיליון שקל בתום 2008. לאחר תאריך המאזן ועד שלשום עלה תיק ני"ע של הקבוצה ב-175 מיליון שקל נוספים. מנגד נרשמו לחברה הפסדים של 11.6 מיליון שקל (8.6 מיליון שקל לאחר מס) מעסקות עתידיות על הדולר.

הוצאות המימון נטו של החברה נחתכו בחצי ל-44 מיליון שקל, לצד ירידה בשיעורי הריבית בשווייץ ופיחות בשער הדולר מול השקל, לעומת תיסוף ברבעון המקביל. גם ההון העצמי של החברה שופר, לצד העלייה בתיק הני"ע, לכמעט מיליארד שקל (בניכוי זכויות מיעוט). סך נכסי החברה מסתכמים ב- 6.05 מיליארד שקל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully