וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ממשיכים להתאושש: עלייה בביקוש לעובדים

חיים ביאור

13.10.2009 / 11:09

הביקוש עלה ב-1.8% ברבעון השלישי של 2009, לעומת הביקוש ברבעון השני, כך עולה מנתוני חברת כוח האדם וההשמה מנפאואר ישראל

הביקוש לעובדים חדשים במשק הישראלי עלה ב-1.8% ברבעון השלישי של 2009, לעומת הביקוש ברבעון השני. כך עולה מנתוני חברת כוח האדם וההשמה מנפאואר ישראל, המתבססים על מודעות דרושים בעיתונות הכתובה והאלקטרונית. לעומת הרבעון השלישי של 2008, חלה ירידה בשיעור של 23.8% בביקוש לעובדים חדשים.

מנכ"לית מנפאואר ישראל, אורנה סגל, אמרה היום שהירידה בביקוש לעובדים בספטמבר לא פסחה על אף אחד מענפי המשק, וזאת בשיעורים הנעים בין 0.6% ל-8.6%. עם זאת, היא אמרה, הירידות בספטמבר לא מנעו עליות בביקוש לעובדים ברבעון השלישי של 2009, שהיו תוצאה של ההתאוששות בביקוש בחודשים שקדמו לספטמבר. לדבריה, העליות בביקוש לעובדים ברבעון השלישי של 2009 היו הראשונות אחרי ירידה רצופה בביקוש במשך 5 הרבעונים הקודמים.

"ספטמבר הוא חודש של חגים, והדבר ניכר בירידה בביקוש לעובדים, שכן מרבית הלקוחות דוחים את גיוסם של עובדים חדשים עד לאחר תקופת החגים", אמרה סגל. לדבריה, בשל עובדה זו יש לתת חשיבות מינורית לירידה בביקוש לעובדים במשק. היא מציינת כי למרות הירידה בביקושים בספטמבר 2009, הרבעון השלישי של 2009 מצביע על התאוששות גם אם הצמיחה היא מצומצמת או מצביעה על התייצבות, שכן ברבעון השלישי של 2009 חל גידול בביקושים יותר מאשר בשני הרבעונים שקדמו לו.

מהנתונים עולה שהגידול המשמעותי ביותר בביקוש לעובדים חדשים ברבעון השלישי של 2009 לעומת הרבעון השני של השנה היה לעובדים בענף הבנקאות והפיננסים - 18.1%. במקום השני, הביקוש לעובדים בענף המסחר, אשר עלה ב-6.8%. והביקוש לעובדי תעשיה, שגדל ב-3.6%. הביקוש לעובדים במערכת הבריאות והסעד גדל ב-1.8% ואילו הביקוש לעובדים בשירותי מזון ואירוח גדל ב-1.6%. רק הביקוש לעובדי הוראה ירד ב-0.8%, כנראה מכיוון ששנת הלימודים כבר החלה והדרישה למורים חדשים היא כעת נמוכה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully