וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ברונפמן, תשובה ואגאייר סביב כדור הבדולח

אורי ברקוביץ'

22.10.2009 / 11:54

אנשי עסקים, כלכלנים ואנשי רוח שהגיעו לוועידת הנשיא דיברו על המחר הכלכלי באופטימיות, אך יש שדאגו לציין בד בבד גם כמה הסתייגויות

אנשי עסקים, כלכלנים ואנשי רוח שהגיעו לוועידת הנשיא דיברו על המחר הכלכלי באופטימיות, אך יש שדאגו לציין בד בבד גם כמה הסתייגויות. יוסי בכר, מנכ"ל משרד האוצר לשעבר, נתן לאופטימיות שלו ניקוד: "90 ומעלה". הוא נימק: "עברנו את המשבר שלימד אותנו הרבה, המשק הישראלי עבר אותו בהצלחה, עכשיו אנחנו בתקופת התאוששות ותקופות התאוששות הן נעימות בדרך כלל".

מי שעוד גילה אופטימיות היה איש העסקים מתיו ברונפמן, מבעלי השליטה בבנק דיסקונט: "אני מאוד אופטימי בנוגע לכלכלה, אני חושב שסטנלי פישר עושה עבודה טובה, הבנקים יציבים, השווקים נראים טוב, אין לי כדור בדולח לחזות מה יהיה שנה הבאה, אך תחת ההנהגה של מדינת ישראל אני בטוח שתהיה שנה טובה לכלכלה".

איש העסקים יצחק תשובה הרחיב על כישורי החיזוי שלו: "אני חזיתי את מה שקורה היום, טפטופי תקווה והתחזקות הכלכלה. אנחנו הולכים לימים טובים. כלכלת ישראל חזקה יותר מכל הכלכלות בעולם".

גם הבעלים החדש של קבוצת הכדורגל בית"ר ירושלים, גומא אגאייר, גילה אופטימיות. "השנה אני אופטימי מתמיד, ואולי השנה נשיג גם את חזונו של שמעון פרס", אמר והוסיף בדרמטיות את הנבואה שלו: "אם מדינת ישראל תתעלה השנה, כל העולם יתעלה, ואם משהו יקרה לאומה הזאת כל העולם ישרף".

דן שילון היה מעט יותר מסויג: "אני אופטימי, כיף לחיות בארץ הזאת, אני פסימי בכל הנוגע להנהגה. יש כאן מנהיגים, כפי שדויד גרוסמן קרא להם 'חלולים', שלא יכולים ולא רוצים להביא אותנו לשום מקום, בכל התחומים. הנושאים הללו לא מעניינים אותם, מעניינת אותם ההישרדות הפוליטית שלהם, וזה כואב".

נציג הממשלה, שר התמ"ת בנימין בן-אליעזר, שמר אף הוא על אופטימיות: "אני מאוד אופטימי, אני מסתובב בעולם ורואה איך בכל מקום נוהרים אחרינו בכל הקשור לפיתוח ולמחקר. אין לנו משאבים טבעיים במדינה אבל יש לנו הון אנושי מוביל".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully