וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עכשיו זה רשמי: דיסני רכשה את מארוול

נמרוד הלפרן

31.12.2009 / 20:31

בעלי המניות של חברת הקומיקס מארוול אנטרטיינמנט, אישרו היום בישיבה מיוחדת את רכישת החברה על ידי ענקית המדיה וולט דיסני תמורת כ-4.3 מיליארד דולר

בעלי המניות של חברת הקומיקס מארוול אנטרטיינמנט, הידועה בזכות סדרות קומיקס מהוללות כמו "ספיידרמן" ו"הענק המופלא", אישרו היום בישיבה מיוחדת את רכישת החברה על ידי ענקית המדיה וולט דיסני תמורת כ-4.3 מיליארד דולר.

המנכ"ל הישראלי של מארוול, יצחק "אייק" פרלמוטר, ירוויח מהעסקה כמעט 1.6 מיליארד דולר - כ-200 מיליון דולר יותר מכפי שהוערך תחילה - הודות לעליית מחיר מניית דיסני מאז ההודעה הראשונית על העסקה בקיץ. שווי העסקה כולה גדל ל-4.3 מיליארד דולר לעומת כ-4 מיליארד דולר בעת ההודעה על הרכישה. העסקה, במסגרתה יקבלו בעלי מניות מארוול 30 דולר במזומן ו-0.745 מניית דיסני עבור כל מניית מארוול שברשותם, תושלם היום לאחר סגירת המסחר בוול סטריט.

פרלמוטר, בעל המניות הגדול ביותר של מארוול עם נתח של 37.2% ממניות החברה, יקבל כ-881 מיליון דולר במזומן, וכן 21.88 מיליון מניות של דיסני, אשר שוויין לפי המחיר הנוכחי של 32.5 דולר למניה מסתכם ב-711 מיליון דולר. בעת ההודעה על העסקה בחודש אוגוסט, היה מחיר מניות דיסני כ-26 דולר בלבד. מכאן שרווחיו של פרלמוטר מהעסקה צפויים להסתכם בכמעט 1.59 מיליארד דולר לעומת כ-1.4 מיליארד דולר בעת ההודעה הראשונית על העסקה. בעקבות העסקה, יהפוך פרלמוטר לאחר מ-20 בעלי המניות הגדולים ביותר בדיסני.

פרלמוטר בן ה-66 השתלט על מארוול ב-1996 כשעמדה על סף פשיטת רגל, ביחד עם הישראלי אבי ארד, שעזב את החברה ב-2006. השניים היו בעליה של רשת הצעצועים טוי-ביז, שהפכה לבעלת הזכות הבלעדית לייצור הצעצועים הקשורים לדמויות הסדרה. השניים הפכו את מארוול לחברה המובילה בתחום סרטי הקומיקס.

כיום, מחזיקה מארוול - שחלק מהכנסותיה מגיע ממכירת זכויות לשימוש בדמויות הקומיקס שלה בסרטי קולנוע - למעלה מ-5,000 דמויות קומיקס, בהן "איירון מן" "x-מן" ו"ארבעת המופלאים". פרלמוטר ימשיך להיות אחראי על ניהול נכסי החברה, ויעבוד ישירות מול מנהלי דיסני בשילוב פעילות מארוול במסגרת ענקית המדיה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully