וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הגיע הזמן לנקות את שוק ההון

רותם שטרקמן

2.2.2010 / 11:52

רותם שטרקמן רואה את פרשת פסגות כיומו הראשון של זוהר גושן מנכ"ל רשות ני"ע ערך בתפקידו, כמנקה שוק ההון מכל הרפש והפלילים

רבים רבים בשוק ההון, באמצעי התקשורת החזקים ובכלל במגזר העסקי חיכו לרגע הזה, לנפילה של פסגות. שמחה לאיד קוראים לזה. פסגות בית ההשקעות הגדול והמצליח מכולם, פסגות שלא חשש להילחם בגדולים וחזקים ממנו, שרצה לקחת ללב לבייב את החברה, שהתנגד לעסקאות בעלי העניין של נוחי דנקנר ושנלחם נגד הידיים החזקות של משפחת עופר בחברה לישראל.

פסגות החצוף שלא התכופף מול הרוח החזקה שביקשה לחלץ את הטייקונים מחובותיהם בשיא המשבר. פסגות שנמכר ביותר מ-3 מיליארד ושמנהליו נהפכו מיליונרים בעקבות זאת - נפל למלכודת תאוות הבצע של שניים ממנהליו הבכירים.

כל זה לא מצדיק כמובן כלום. אפילו להיפך. כשאתה פותח פוזיציה כל כך חזקה של מלחמת צדק בלתי מתפשרת ושל דאגה לכספי ציבור אתה חייב לוודא שאצלך בתוך הבית הכל נקי ושאף אחד לא עובר על החוק. ופסגות לא עשה זאת בכישרון מספיק גדול. וזאת בעיה גדולה לפסגות ובעיה עוד יותר גדולה לעמדה המוסרית שהוא נלחם בעבורה בשנים האחרונות.

מצד שני אלו גם חדשות טובות. החקירה הגדולה הזו היא אמירה חד משמעית של רשות ני"ע ושל העומד בראשה זוהר גושן כי הוא מוכן להלחם בכולם ולפתוח חזיתות לא רק עם דגי רקק, מנהלי השקעות ויחצנים קטנים, אלא גם עם גדולים וחזקים.

במובן מסוים אפשר לראות את היום הזה כיום הראשון של גושן בתפקיד. אם היה אפשר להציע לגושן את האג'נדה שלו מהיום ולשנים הקרובות היינו אומרים לו: עזוב חילוץ טייקונים, עזוב את המלחמה שלך בועדת חודק ועזוב בכלל מאבקים לא לך. התעסק רק בזה - נקה את שוק ההון מכל הרפש והפלילים, בטל ניגודי עניינים בניהול נוסטרו, חיתום וברוקראז', שנה את המודלים של השכר והבונוסים ונתק את קשרי הבעלות בין הקבוצות הגדולות במשק לבין כספי ציבור.

תן קריאת כיוון לידיים החדשות שמצטרפות לשוק ההון, קרא לאלי ברקת בעל השליטה החדש בדש-איפקס, לזהבית כהן בעלת השליטה החדשה בפסגות (בתנאי שהעסקה תעבור את משוכת החקירה) וליצחק תשובה בעל השליטה באקסלנס והדגש בפניהם את העקרונות של שוק ההון החדש. עליהם להבין במה הם ומנהליהם צריכים להתמקד בשנים הקרובות אם הם רוצים להרוויח כסף. ואם תצליח לקדם משהו מזה שמור לך מקום של כבוד בהיסטוריה של שוק ההון.

ומה עם רועי ורמוס מנכ"ל פסגות? ורמוס לא ישן לילות רבים בשנתיים האחרונות רק מהחשש שמא דבר כזה יקרה אצלו בחברה. הלילה הוא כבר לא ישן בגלל שזה באמת קרה. לורמוס יש עכשיו שני מבחנים: האחד, כיצד הוא מנווט את פסגות בסערה של הימים הקרובים. כיצד הוא מונע אירועים קשים ופדיונות גדולים ומחזיר את האירוע לממדיו האמיתיים, אחרי שהוא פתח מהדורות חדשות ברדיו ובטלוויזיה וכבש עשרות עמודים בעיתונות. והשנייה בטווח הארוך - כיצד הוא נלחם על החפות שלו ושל פסגות, אבל במקביל מסייע לחקירה של הרשות לנקות את החברה שלו גם במחיר קשה של פגיעה ברווחיות ושל פגיעה בחברות אישית עם עובדים ומנהלים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully