וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

טיפ לחיים - תשלמו מיסים

מוטי בסוק

28.2.2010 / 16:30

בעלי בית קפה בירושלים חשודים בהעלמת הכנסות בגובה 2.5 מ' ש': שילמו משכורות למלצרים מקופת הטיפים. במקרה התגלה במהלך ביקורת מדגמית של רשות המסים.

שופטת בית משפט השלום בירושלים, לבנה מור, שיחררה ביום חמישי האחרון, תחת מגבלות, את בעלי בית הקפה מסריק בירושלים, לארה ושלמה מור מירושלים, אופיר משען ודורית בן עובד ממבשרת ציון, החשודים בהשמטת הכנסות ב-2.5 מיליון שקל.

בית הקפה "מסריק", הנמצא ברח' עמק רפאים פינת רחוב מסריק, הוא אחד מבתי הקפה המובילים והמוכרים במושבה הגרמנית, אחד ממרכזי הבילויים בירושלים. המקום פועל ומנוהל מאז 1996 על ידי החשודים באמצעות החברות קפה מסריק בע"מ, י.ת. מסריק בע"מ וה.ה.ע מסעדות בע"מ.

במהלך ביקורת מדגמית שנערכה בספרי החברות על ידי רשות המסים, עלה חשד כי החשודים אינם רושמים את מלוא הכנסות בית הקפה ומשמיטים מסך ההכנסות מאות אלפי שקלים בכל שנה. עוד עלה בביקורת כי בסוף כל חודש מפיקים החשודים דו"ח הכנסות חודשי תוך הפחתת הכנסות של מספר שולחנות בבית הקפה. פעולה שהקטינה את ההכנסות ב-80,000 שקל בכל חודש.

ב-24.2.10 פתח משרד חקירות מס הכנסה ירושלים ברשות המסים בחקירה גלויה נגד בעלי בית הקפה, נערכו חיפושים בבתי החשודים ובבית הקפה, נתפסו מסמכים ומחשבים והועתקה התוכנה המפעילה את הקופה הרושמת.

החשודים הובאו לחקירה במשרדי היחידה החוקרת. מהחקירה עולה לכאורה כי החשודים השמיטו מהכנסותיהם במהלך השנים כ-2.5 מיליון שקל. עוד עולה מהחקירה כי החשודים מעסיקים עשרות מלצרים ומשלמים להם לכאורה את משכורותיהם, כ–20 שקל לשעה, מקופת הטיפים. על פי החשד, החשודים פדו המחאות של בית הקפה במזומן, דיווחו לרשות המסים על הוצאות משכורת (למלצרים) ושילשלו לכיסם את השכר ששולם כביכול למלצרים בסכום כולל של כ-400,000 שקל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully