וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יוון הפילה את הבורסה בניו יורק

עומר רבין

4.5.2010 / 23:01

החששות מפני העמקת המשבר באירופה שחלו הלילה הובילו את המדדים בניו יורק לירידות חדות. מדד הפחד (VIX) המשקף את רמת הפאניקה בקרב המשקיעים זינק בכ-20%. בדרך למיני משבר?

יום קשה עבר על השווקים בכל רחבי העולם כאשר האווירה השלילית בכל בורסות אירופה נתנה את אותותיה גם מעבר לים. "מכירת חיסול" התנהלה בשעות האחרונות בוול סטריט, כפי שמגדירים זאת המשקיעים, כאשר מדד הנאסד"ק איבד בסיכום יומי כ-2.9% מערכו ואילו מדד הדאו ג'ונס השיל 1.9%

מדד הפחד (VIX), המדד הבוחן את מידת הפאניקה בקרב המשקיעים בוול סטריט על פי מידת התנודתיות של פעולותיהם ולפיכך מדרג את ה"עצבנות" בשוק, רשם היום זינוק מטאורי של 22% כשהאו משקף בכך את החששות הכבדים שמאפיינים את המשקיעים.

העצבנות נרשמת בעיקר על רקע החששות מהידרדרות המצב באירופה – לאור ההפגנות האלימות היום באתונה והמשך הירידות באירופה על אף אישור תכנית הסיוע של מדינות האיחוד וקרן המטבע. החששות מפני משבר בכלכלת ספרד, כלכלה משמעותית וגדולה בהרבה, גם הם גורמים לחשש רב בקרב המשקיעים ומגבירים את הפחד.

ירידות השערים בולטות גם בקרב המניות הישראליות: מניית טבע, למשל, השילה במהלך המסחר כאחוז וחצי וגם מניית צ'ק פוינט איבדה כ-3%. מניית אלווריון התממשה אף היא בשיעור גבוה במיוחד של כ-19%.

גם בזירת המט"ח ניכרת חולשת הכלכלה האירופית כאשר האירו נפל היום לשפל של יותר משנה אל מול הדולר ונסחר בין הבנקים תמורת 1.302 דולר בלבד. גם אל מול השקל, כזכור, נקבע היום האירו ברמת שפל של כשנה וחצי - רק 4.905 שקלים, השער הנמוך ביותר מאז חודש נובמבר 2008.

עדכון ראשון: 18:54

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully