וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

השביתה בבינלאומי: ההנהלה תיפגש עם הוועד

אתי אפללו וחיים ביאור

12.7.2010 / 8:00

לאחר חודש של שיבושים ומעל שבוע של שביתה, ייפגשו יו"ר הבנק ז'ק אלעד ומנכ"ל הבנק סמדר ברבר צדיק עם נציגי ועדי העובדים. המפקח על הבנקים: "לצמצם את הפגיעה בלקוחות"

לאחר חודש של שיבושים, ומעל שבוע של שביתה, ייפגשו היום לראשונה יו"ר הבנק הבינלאומי ז'אק אלעד ומנכ"ל הבנק סמדר ברבר צדיק ביחד עם שני ראשי הוועדים השולטים בבנק, ועד המנהלים מורשי החתימה וועד הפקידים.

הצדדים ינהלו משא ומתן אינטנסיבי על מנת לפתור את סכסוך העבודה בבנק. בנוסף, ירחיב היום הבנק את מוקד החירום שפתח אתמול והוא ימנה כ-100 עובדים שיספקו ללקוחות הבנק מגוון שירותים בנקאיים.

הדברים התדיינו אתמול בבית הדין לעבודה בבקשה שהגישה הבינלאומי לחייב את העובדים לחזור לעבודה. בשלב זה, בית הדין לא נענה לבקשה ושלח את הצדדים לנהל משא ומתן.

חזקיהו: לצמצם את הפגיעה בלקוחות הבנק

המפקח על הבנקים רוני חזקיהו פנה אתמול אחר הצהרים להנהלת הבנק הבינלאומי בדרישה לבצע פעולות חיוניות שיצמצמו את הפגיעה בלקוחות הבנק כתוצאה מהשביתה בה נוקטים העובדים כבר יותר משבוע.

בין הדרישות שהעלה המפקח: הקמת מוקד חירום שייתן מענה והכוונה ללקוחות הבנק, ויטפל במקרים שיוגדרו כחריגים; מעקב אחר סיכוני הנזילות והשוק ונקיטת פעולות לצמצום חשיפת הבנק לסיכונים אלה; מעקב אחר חשיפות אשראי מהותיות ונקיטת פעולות לצמצום חשיפות הבנק במקרים אלו; מזעור הסיכונים בחשיפה לבנקים הזרים ולמסלקות הבינלאומיות, וכן רישום כל הפעולות שנעשו במהלך השביתה בספרי הבנק.

המפקח ביקש להבהיר כי אין בפנייתו כדי לנקוט עמדה בסכסוך בין הבנק לבין עובדיו, וכן שהמכתב אינו מייתר את הצורך להביא לסיום מהיר של השביתה ולפתור את הסכסוך שהוביל אליה.

ייצוגית נגד הבינלאומי ואוצר החייל

לקוחות הבנק הבינלאומי ובנק אוצר החייל החשים כי נפגעו מהשביתה הגישו לבית המשפט המחוזי בתל אביב בקשה לאישור תביעה ייצוגית בסך 31.5 מיליון שקל נגדם.

התובעים, שרון פינקלשטיין ואלכס פליק, טוענים כי סכסוך העבודה בין ההנהלות של הבינלאומי ואוצר החייל לבין ועדי העובדים אינו נוגע ללקוחות של שני הבנקים ואינו גורע מחובתם של הבנקים הללו לעמוד בהתחייבותייהם כלפיהם כלקוחות. "חובת הבנקים לספק את השרותים ללקוחות אינה נפגמת כהוא זה בגלל סכסוכי העבודה. זהו סירוב בלתי סביר למתן שירותים", הם טוענים.

"עקב השביתות בבנקים איננו יכולים לבצע פעולות בסיסיות בחשבונותינו", טוענים השניים באמצעות עוה"ד יוחי גבע ואמיר ישראלי. "לא ניתן לבצע פעולות אלמנטריות של הפקדת כספים בחשבון, הוצאת כספים, קבלת שירות בסיסי מנציגי השירות בבנק, בכלל זה מענה לשאלות טריוויאליות, שחרור פריטים מכספות הנמצאות בסניפי הבנק והעברות בנקאיות. גם לא ניתן למשוך כספים מרבות מהמכונות האוטומטיות למשיכת מזומנים, מכיוון שברגע שנגמר הכסף במכונות אלה, אין מי שימלא אותן שוב במזומנים".

לטענת פינקלשטיין ופליק, הם אינם יכולים להביע את מחאתם ולעזוב את הבנק בתגובה על השביתה שהוכרזה, מכיוון שעזיבת הבנק כרוכה במגע עם הפקידים ובחתימה על מסמכים, דבר שאין באפשרותם לעשותו עקב הסניפים הסגורים.

השניים מבקשים מבית המשפט שיפסוק פיצוי בסך 10 שקל ליום לכל אחד מ-200 אלף הלקוחות של הבנק הבינלאומי ולכל אחד מ-100 אלף הלקוחות של אוצר החייל, בשל אי מתן שירות ועוגמת נפש הכרוכה בכך. הם גם מבקשים לאסור על הבנקים לגבות עמלות וריביות עבור ימי השביתה.

הבנק הבינלאומי מסר בתגובה כי: "ביום השני לאחר תחילת השביתה העניק בנק ישראל אכרזה. (במקרה של שביתה בבנק - מכריז בנק ישראל על אכרזה - כלומר מכריז כי אותו מוסד בנקאי איננו מסוגל להעניק שירותים בנקאיים וכי יעניקם עד 3 ימים עד לאחר סיום השביתה; מטרתה של האכרזה היא למנוע מצב בו שביתת העובדים תגרור תביעות - א.א). משמעותה שהבנק איננו מסוגל להעניק שירותים משפטיים. אכרזה זו מגינה על הבינלאומי מפני תביעות משפטיות".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully