וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בלחץ ההסתדרות: דואר ישראל לא יופרט

חיים ביאור

15.7.2010 / 15:55

עיני רצה - עיני קיבל: הפרטת הדואר ופס היצור של טנק המרכבה הוצאו מחוק ההסדרים. עוד הוסכם כי קצבאות הזיקנה שמשלם ביטוח לאומי, לא יוקפאו

בלחץ ההסתדרות בראשות עופר עיני, הוצאו מחוק ההסדרים ההפרטה של חברת דואר ישראל (לרבות בנק הדואר) וכן הפרטת פס היצור של טנק המרכבה.

בישיבה שקיים בליל שלשום עיני עם הממונה על התקציבים במשרד האוצר אודי ניסן, והממונה על השכר באוצר אילן לוין, טען שהפרטת חברת הדואר, המעסיקה 7,000 עובדים, תגרום לפיטורי מאות מעובדי החברה ולהרעה בתנאי ההעסקה של העובדים הנשארים. גם לגבי הפרטת פס היצור של טנק המרכבה עיני טען כי הדבר יגרום לפיטורי מאות עובדים שהם במעמד אזרחים עובדי צה"ל - ולכן ההסתדרות מתנגדת למהלך.

לגבי קצבאות הזיקנה שמשלם הביטוח הלאומי, נציגי האוצר הודיעו שהם חוזרים בהם מהכוונה להקפיא קצבאות אלה. במהלך 2011 המדינה תקצה 400 מיליון שקל לצורך עדכון הקצבאות, לאחר שבשנים 2009 ו-2010 היא הזרימה 500 מיליון שקל. עיני טען כי הכוונה להקפיא את הקצבאות נוגדת את ההסכמים הקואליציוניים שנחתמו ב-2009 שעל פיהם מפלגת העבודה הצטרפה לממשלה.

בישיבה סוכם להגדיל את הפטור ממס על הכנסה על תשלומי פנסיה לשיעור שייקבע בדיונים בין ההסתדרות לאוצר בחודשים הקרובים. כיום שיעור הפטור ממס הוא 35% עד סכום של 7,800 שקל בחודש. בנוסף, בעניין הפנסיה סוכם להקים ועדה משותפת לממשלה, המעסיקים הפרטיים וההסתדרות שתפקח על ההשקעות של קרנות הפנסיה. הוועדה תאפשר להסתדרות ולמעסיקים דריסת רגל בפיקוח על הקרנות, שהיה עד כה נחלתם הבלעדית של גופים ממשלתיים כמו ועדת חודק.

סיכומים נוספים אליהם הגיעו עיני ונציגי האוצר: תגדל ההנחה הקיימת לרכישת תרופות, הניתנת לקשישים בני 75 ומעלה ל-15%, לעומת 10% כיום; הקיצוץ בדמי הבראה לעובדי המגזר הציבורי שהיה מתוכנן ל-2011 יבוטל; תוקם בתוך 30 ימים (באיחור של כשנה) קרן סיוע למפעלים במצוקה. הקרן תמומן מכספי מחצית מדמי ההבראה שנוכו מעובדי המגזר הציבורי בקיץ 2009, בסך 250-300 מיליון שקל. ולבסוף: הסעיף בחוק ההסדרים ולפיו יתייקרו האגרות שמשלמים מגישי תביעות בבתי המשפט, לא יחול על מי שמגישים תביעות בבית הדין לעבודה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully