וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שיא של ישראלים דורשים לדחות את שעון החורף

גיא גרימלנד

9.9.2010 / 12:50

מספר החותמים על העצומה להחרים את שעון החורף, חצה בערב החג את קו ה-200 אלף - מספר שיא של חילונים ודתיים כאחד המאיימים שלא להעביר את השעה לאחור ביום ראשון הקרוב

210 אלף ישראלים דורשים משר הפנים, אלי ישי, לעצור את מועד הזזת שעון החורף. אמש, ערב החג חצה קו החותמים על העצומה להחרמת שעון החורף את קו 200 אלף. נכון לשעה 09:19 הבוקר (יום ה') חתומים כעת 212,348 ישראלים. 55,740 ישראלים לחצו על כפתור ה-like שבעצומה על מנת להפיץ אותה ברשת החברתית פייסבוק.

בתחילת הדרך זה נראה כמעט חסר סיכוי. המטרה היתה להגיע ל-300 אלף חתימות – מספר גדול של גולשים ישראלים. אבל לאט לאט זה קרה, בעידוד פרסומים ב-themarker, ynet ובאתרים ובלוגים נוספים. ולא מעט בזכות הויראליות שעמדה מאחורי הפצת העצומה. גולשים רבים לא הסתכמו כהרגלם בחתימה על העצומה אלא טרחו להפיץ אותה גם בחשבון שלהם בפייסבוק ובטוויטר, ולכתוב עליה בבלוג או באתר.

יחד עם הפרסומים בתקשורת המספרים מאחורי העצומה הלכו להתרומם. יום לאחר שהעצומה נולדה חתמו עליה כ-4,000 גולשים. אז גם האמנו ב-themarker שיהיה קשה מאוד לעצומה להגיע ליעד של 300 אלף חתימות והמאבק נגד שעון החורף נידון לכשלון. אבל ככל שעוברים הימים נראה שטעינו.

ב-4 לספטמבר כבר חתמו כ-100 אלף ישראלים על העצומה. אז גם החלה התקשורת לסקר את הפרשה ביתר שאת וגם אלי ישי החל להתייחס אליה קצת יותר ברצינות. בשלב מסוים אמר ישי כי הוא "שוקל להחיל את שעון החורף רק עד ביום כיפור, ואז לחזור לשעון קיץ". אבל לאחר מכן גורמים בסביבת ישי אמרו שזהו מס שפתיים, ודבר לא יקרה.

לפני יומיים שיגר השר אבישי ברוורמן מכתב לראש הממשלה ובו דרש ממנו לדון בנושא בישיבת הממשלה הקרובה. בינתיים נתניהו לא התבטא בנושא, כך שלא ברור האם יחליט להיעתר לבקשת ברוורמן. העצומה כוללת חילונים, דתיים וחרדים – שחלקם מבינים שמדובר בהחלטה יוצאת דופן. בוודאי נוכח העובדה שחרדים בכל רחבי העולם מסתדרים היטב עם הזזת שעון חורף רק בחודש אוקטובר.

אם לא יקרה שינוי ונתניהו לא ייכנס לתמונה, השעון יזוז בישראל ב-12 בספטמבר שעה אחת לאחור (ב-02:00), בעוד שבארה"ב הוא יזוז ב-7 בנובמבר ובאירופה זה יקרה ב-31 באוקטובר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully