וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הכללית תמכור את 20 הדונם הצמודים לעזריאלי

רז סמולסקי

21.9.2010 / 9:31

במתחם של שירותי בריאות כללית במרכז העסקים הצפוני של ת"א ניתן לבנות לגובה של עד 50 קומות. רק השבוע פורסם כי חברת תנובה צפויה למכור את מתחם המחלבה הצמוד למגרש

שירותי בריאות כללית נערכת למכירת מגרש בשטח כ-20 דונם בתל אביב, שבו שוכן כיום המרכז הלוגיסטי שלה. גם מגרש הסמוך, שעליו שכנה מחלבת תנובה, עשוי להימכר בקרוב.

המגרש של הכללית נמצא במרכז עסקים ראשי (מע"ר) הצפוני של תל אביב, שפינתו הדרומית במגדלי עזריאלי והוא משתרע עד הבורסה ברמת גן, בין דרך מנחם בגין לנתיבי איילון. המגרש של תנובה, ששטחו כ-18 דונם, צמוד מדרום למתחם של הכללית. בתחילת השנה מכרה תנובה את מתחם השוק הסיטוני בתל אביב לחברת גינדי השקעות ורבוע כחול בכ-1.4 מיליארד שקל.

באוגוסט 2009 אושרה תוכנית בניין העיר (התב"ע) של המע"ר הצפוני, ובכך נורתה יריית הפתיחה לפיתוח המתחם. מאז הוקמה קבוצת רכישה של מגדל ארלוזורוב (מגדל הצעירים) , ועתה מוצעים למכירה שני מגרשים נוספים - של תנובה וקופת חולים כללית. את תוכנית בניין עיר תיכנן האדריכל ובונה הערים משה צור. התוכנית טרם עברה אישור.

התוכנית מאפשרת בנייה של מגדלים בגובה של עד 50 קומות שבהם יהיו קומות מגורים, משרדים, מלונאות ובקומת הקרקע שטחי מסחר, מסעדות וחנויות. המגדלים ייבנו סביב כיכר מרכזית ובנוסף יייבנו בנייני מגורים בגובה שש קומות. את המכירה של תנובה ירכזו שי אבא, מנהל השקעות בכיר באייפקס ועו"ד דייויד אמיד ממשרד ש.בירן.

בדצמבר 2009 רכשה הכללית קרקע ממנהל מקרקעי ישראל בפארק התעשייה החדש בשוהם ב-26.5 מיליון שקל, לשם היא תעתיק את המרכז הלוגיסטי שלה. לאחר שתושלם ההעברה, שאמורה להימשך כמה שנים, היא תוכל לפנות את המגרש בתל אביב.

שכנים טובים

בעלי קרקעות נוספים במתחם המע"ר הם מגדלי עזריאלי, הנמצאים בפינה הדרומית, וצפונים אליהם נמצאים ידיעות אחרונות, אגד, תנובה, קופת חולים כללית, פז וגזית, אכטמן, קרדן - שכבר בונה בימים אלה את מגדל קרדן - רסיטל ואלה, שמכר את המגרש לקבוצת הרכישה שמארגנים ענבל אור והאחים, יצחק ועידו חג'ג'.

המע"ר הצפוני מיועד בעיקרו למשרדים, אך מתאפשרת בו בנייה של עד 1,500 דירות - כמות שנחשבת לפרויקט מגורים גדול. שליש ממספר הדירות ייבנה במגדל ארלוזרוב. עקב בקשה של יזמי מגדלי ארלוזרוב להגדיל את מספר הדירות בפרויקט, קבעה הוועדה המקומית לתכנון ובנייה כלל שלפיו יזמים במע"ר הצפוני יוכלו לבחור להגדיל את מספר הדירות על חשבון גודל הדירות, כך שגודל הדירה יהיה כ-65 מ"ר בממוצע (כך נפח הבנייה לא גדל), ובתנאי ש-10% מהן יוקצו לדיור בר-השגה או לבנות דירת בשטח של כ-100 מ"ר ללא הקצאה. למרות זאת, זהות המתחם תהיה של תעסוקה. במגדלי מגורים בפארק צמרת, שנמצאים מצפון למע"ר, נמכרות דירות במחיר ממוצע של 20-25 אלף מ"ר, להערכתו של השמאי ירון ספקטור.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully